مجله ساعت سعید

مزایا و معایب ساعت اتوماتیک

ساعت اتوماتیک

همانطور که می دانید ساعت مچی های زیادی در طرح ها، مدل ها و کاربردهای متفاوت در بازار موجود می باشند و هر یک از آن ها ساخت برندهای خاص و شناخته شده ای می باشند که این کمپانی ها سعی کرده اند با توجه به نیاز مشتریان خود بهترین و با کیفیت ترین ساعت مچی های روز دنیا را به بازار عرضه کنند. یکی از مدل های ساعت مچی که طرفداران خاص خود را دارد ساعت مچی اتوماتیک می باشد که امروز تیم ساعت سعید می خواهد با شما عزیزان بیشتر درباره مزایا و معایب ساعت اتوماتیک صحبت کرده و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهد.

ساعت اتوماتیک چیست؟

همانطور که از نام این ساعت مشخص است به صورت خودکار و شبیه به ساعت های مکانیکی عمل می کند. ساعت های اتوماتیک موجود در بازار از برندهای مختلفی هستند و از طریق منبع اصلی تغذیه می شوند. این ساعت ها دارای دنده‌های پیچیده‌ای برای حرکت عقربه‌های ساعت می باشد.

برای خرید ساعت مچی اتوماتیک باید به نکات و موارد مهمی توجه داشته باشید. به خاطر داشته باشید که در حین پوشیدن این ساعت ها و حرکت شما در طول روز موتور ساعت و عقربه‏ ها دائما کار می‌کنند و به همین خاطر است که این ساعت ها طرفداران زیادی دارد چرا که از جذابیت بصری بسیار زیادی برخوردار است.

مزایا و معایب ساعت اتوماتیک چیست؟

تمامی ساعت های موجود در بازار چه از نوع اتوماتیک چه غیر اتوماتیک دارای مزیت ها و معایب مختص به خود هستند که با توجه به آن ها شما می توانید تصمیم نهایی را برای خرید ساعت مورد نظر خود بگیرید.

اگر به دنبال یک ساعت اتوماتیک با کیفیت بالا می باشید نیاز است بدانید که ساعت انتخابی شما چه ویژگی هایی دارا می باشد و چه ویژگی هایی را دارا نیست. از مهم ترین مزایا و معایب ساعت اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای انتخاب ساعت اتوماتیک

مهم ترین ویژگی ها و مزیت هایی که یک ساعت اتوماتیک دارا می باشند عبارتند از:

  • نیاز به باتری ندارد
  • حرکت آرام
  • پیچیدگی
  • جذابیت بصری بسیار بالا
  • طراحی متفاوت
ساعت مردانه

ساعت مچی مردانه اتوماتیک

نیاز به باتری ندارد

اولین مزیت از مزایای یک ساعت مچی اتوماتیک بی نیاز بودن آن به باتری می باشد. این مدل ساعت ها بدون استفاده از باتری کار می کنند. بنابراین اگر دوست دارید ساعتی خریداری کنید که نیاز به باتری نداشته باشد، خرید یک ساعت مچی اتوماتیک بهترین انتخاب برای شما می باشد.

حرکت آرام

اجزای ساعت های اتوماتیک در صفحه ساعت مشخص است و شما می توانید حرکت اجزای ساعت را ببینید. اجزای ساعت از موتور تا عقربه ها بسیار آرام حرکت میکنند و از این نظر ساعت های اتوماتیک بسیار خاص هستند.

پیچیدگی

ساعت اتوماتیک به همان میزان ساعت مکانیکی دارای مهندسی و ساختار پیچیده است. شاید حتی پیچیدگی ساعت های اتوماتیک بیشتر هم باشد و به دلیل نداشتن باتری سازوکار پیچیده ای دارد.

سوالات مربوط به مزایا و معایب ساعت اتوماتیک

1-آیا قیمت ساعت های اتوماتیک بالاست؟

قیمت ساعت های اتوماتیک به نسبت سایر ساعت ها بالاتر است و این قیمت بالا به دلیل پیچیدگی ساختار این ساعت هاست. البته برای خرید ساعت اتوماتیک نیاز نیست که هزینه زیادی بپردازید و با مبلغ حدود 3-4 میلیون میتوانید ساعت اتوماتیک خریداری کنید.

2-آیا همه اجزای ساعت اتوماتیک مشخص است؟

معمولا اجزای ساعت اتوماتیک مشخص است و شما می توانید اجزای ساعت را ببینید. اما این موضوع بستگی به طراحی کمپانی دارد.

3-آیا ساعت های اتوماتیک بهتر از ساعت های باتری دار هستند؟

یک ساعت اتوماتیک می تواند برتر از ساعتی که با باتری کار می کند باشد. این نه تنها شما را از دردسر تعویض مکرر باتری نجات می دهد، بلکه در هزینه شما نیز صرفه جویی می شود. البته باید در انتخاب ساعت مچی به سلیقه و میزان بودجه خود دقت کنید.

ساعت اتوماتیک اورجینال

بررسی ساعت اتوماتیک اورجینال

معایب انتخاب ساعت اتوماتیک

تا به اینجای کار برایتان گفتیم که ساعت اتوماتیک چیست؟ و دارای چه مزایایی می باشد. حال می خواهیم اشاره ای هم به معایبی که این ساعت ها دارا می باشند کرده و درباره هر یک از آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

از مهم ترین و اصلی ترین معایب مربوط به ساعت های اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. حساس به شرایط محیط
  2. هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود نیاز به کوک کردن دارد
  3. قیمت بالا

حساس به شرایط محیط

ساعت های اتوماتیک همچون ساعت های مکانیکی نسبت به یک سری شرایط بسیار حساس می باشند. رطوبت، گرد و غبار، ضربه و آهن ربا از مهم ترین موارد و عواملی هستند که موجب ایجاد اختلال در عملکرد ساعت های اتوماتیک می شوند. باید از ساعت های اتوماتیک به خوبی مراقبت کنید تا بتوانید سالیان طولانی از ساعت اتوماتیک خود استفاده کنید.

هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود نیاز به کوک کردن دارد

در متن بالا به این موضوع اشاره کردیم که اگر نمی خواهید با دست به کوک کردن ساعت بپردازید می توانید یک ساعت اتوماتیک را انتخاب کنید. باید بدانید که اگر از این ساعت ها به طور مرتب استفاده کنید نیازی به کوک کردن آن ها نمی باشد.

اما، چنانچه برای مدت زمان طولانی استفاده از ساعت اتوماتیک را به تعویق بیاندازید نیاز است که به کمک یک کوک کننده ساعت خود را کوک کنید تا حرکت و تنظیمات آن متوقف نشود. چرا که ساعت های اتوماتیک با باتری ندارند و معمولا با حرکت مکانیکی مانند حرکت دست شروع به حرکت میکنند.

قیمت بالا

این ساعت ها به خاطر ساختار پیچیده و مهندسی که دارند نسبت به سایر ساعت های موجود در بازار کمی گران قیمت تر می باشند. اما جالب است بدانید که ساعت های اتوماتیک بسیار پر فروش هستند. پر فروش بودن ساعت های اتوماتیک نشان دهنده این است که افراد حاضرند برای خرید ساعت اتوماتیک هزینه بیشتری نسبت به ساعت های دیگر بپردازند.

ساعت زنانه

خرید ساعت زنانه

در نهایت اینکه

امید است با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار داده ایم توانسته باشیم به شما دوستان عزیز برای انتخاب ساعت اتوماتیک کمک کرده باشیم تا بتوانید از میان برندهای مختلف ساعت مچی بهترین و با کیفیت ترین گزینه را با توجه به مزایا و معایب ساعت اتوماتیک انتخاب کنید.

به عنوان حُسن ختام باید به شما عزیزان بگوییم که برای خرید ساعت های اتوماتیک برند و اصل می توانید با مشاوران و همکاران ما از طریق ساعت سعید در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم در این زمینه را از آنها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *