مجله ساعت سعید

انواع قفل ساعت

انواع مختلف قفل ساعت

شاید برای خیلی از شما دوستان عزیز پیش آمده باشد که بعد از خرید ساعت مردانه یا ساعت زنانه مورد علاقه تان متوجه شده باشید که از دستتان باز شده، خراب شده و یا گم شده؟! بهترین کار برای پیشگیری از اتفاقات عنوان شده این است که با انواع قفل ساعت آشنایی داشته باشید تا در زمان خرید به این مسئله دقت زیادی داشته باشید.

قفل ساعت از مهم ترین اجزاء یک ساعت مچی می باشد زیرا که وظیفه نگهداری از ساعت را برعهده دارد. در ادامه برایتان خواهیم گفت که قفل ساعت مچی دارای چه مدل هایی می باشد و هر کدام دارای چه مزیت ها و معایبی می باشد.

با انواع قفل ساعت مچی آشنا شوید

اگر قصد خرید ساعت مردانه یا ساعت زنانه را دارید باید به پارامترهای مختلف توجه زیادی داشته باشید و با بررسی کردن آن ها از سایت فروش ساعت مچی یا فروشگاه ساعت معتبر و به نام خرید خود را انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که در زمان خرید، یک نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید قفل ساعت مچی می باشد. توجه داشته باشید چنانچه قفل ساعت مورد پسند شما نباشد شک نداشته باشد که در آینده دچار مشکل خواهید شد.

انواع قفل ساعت بسیار متنوع نیستند و خیلی راحت می توانید با شناخت درباره آن ها و اطلاع از مزایا و معایب آن ها با دید بازتری ساعت مردانه یا ساعت زنانه مورد نظرتان را خریداری کنید.

  • قفل پروانه‌ای دکمه‌دار
  • قفل پروانه‌ای بدون دکمه
  • قفل دو تکه دکمه‌دار
  • قفل سه تکه دکمه‌دار
  • قفل سه تکه بدون دکمه
  • قفل سگکی یا کمربندی
  • قفل کلیپسی
  • قفل جواهری
قفل پروانه ای ساعت مچی

بهترین قفل ساعت مچی

قفل پروانه‌ای دکمه‌دار

اولین نوع از انواع قفل ساعت، قفل های پروانه ای دکمه دار هستند. این قفل ها روی بند و به اندازه مچ دست شما تنظیم می شوند که به راحتی بتوانید بند ساعت را باز و بسته کنید. به خاطر دو طرفه بودن این بندها به راحتی می توانید با فشار دکمه، ساعت را باز کنید. از این مدل قفل ساعت بیشتر برای ساعت های بند استیل استفاده می شود.

مزایا و معایب قفل پروانه ای دکمه دار

همه قفل های ساعت مردانه و ساعت زنانه دارای یک سری مزیت ها و معایب می باشند که قفل پروانه ای دکمه دار هم همچون تمامی آن ها است. از جمله مزایا و معایب این قفل ساعت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. باز و بسته کردن آن راحت است
  2. فشاری به بند ساعت وارد نمی‌شود
  3. در عین سادگی ایمن است
  4. از نظر زیبایی کمتر به چشم می­‌آید

قفل پروانه‌ای بدون دکمه

دومین نوع از انواع قفل ساعت، قفل ساعت پروانه ای بدون دکمه می باشد که هنگام بستن بند ساعت کاملا نامرئی است به همین خاطر است که به آن قفل پنهانی نیز گفته می شود. این قفل بدون دکمه از دو لولای فلزی تشکیل شده است که مانند بال­‌های پروانه به دو طرف باز می­‌شوند.

مزایا و معایب قفل ساعت پروانه ای بدون دکمه
  1. زیبا نشان دادن بند ساعت
  2. باز و بسته شدن راحت
  3. ایمنی کمتر نسبت به دیگر قفل‌­های ساعت
  4. احتمال اذیت شدن مچ دست
  5. امکان تنظیم اندازه توسط خود کاربر وجود ندارد
بررسی قفل 2 تکه

انواع قفل ساعت مچی

قفل دو تکه دکمه‌دار

این مدل از قفل های ساعت از یک تکه ثابت و دو تکه متحرک ساخته شده است به همین خاطر است که به آن قفل دو تکه دکمه دار می گویند. این قفل در واقع از دو لولا تشکیل شده‌است که به یک طرف باز می‌­شود و معمولا از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد.

مزایا و معایب قفل دو تکه دکمه دار
  1. محکم بودن قفل
  2. امنیت مناسب
  3. خود کاربر نمی­تواند اندازه بند ساعت را تنظیم کند

قفل سگکی یا کمربندی

این مدل از انواع قفل ساعت از جمله مدل های قدیمی و بسیار شناخته شده می باشد که در بیشتر ساعت های مردانه و زنانه وجود دارند. این قفل شبیه به سگگ کمربند می باشد و دارای چند سوراخ است. از این مدل قفل ساعت بیشتر برای ساعت هایی با بند چرمی و سیلیکونی استفاده می شود. مهم ترین ویژگی که قفل ساعت کمربندی دارد این است که به راحتی تنظیم می‌­شود.

مزایا و معایب قفل ساعت کمربندی
  1. استفاده آسان
  2. قیمت مناسب
  3. خود کاربر نمی­تواند اندازه بند ساعت را تنظیم کند
  4. امکان شل شدن پین قفل ساعت
  5. امکان ساییده شدن بند ساعت
قفل سگگی

ساعت چرمی با قفل سگگی

قفل کلیپسی

اما، درباره قفل ساعت از نوع کلیپسی باید بگوییم که بیشتر برای ساعت مردانه و ساعت زنانه که دارای بندهای حصیری می باشند مورد استفاده است. این نوع از قفل ساعت معمولا دارای یک محافظ هستند که زیر قسمت محافظ قفل قرار گرفته است و اغلب بدون دکمه می باشند. این نوع از قفل ها به راحتی و با یک فشار باز می شوند و برای باز کردن آن ها نیز یک فاشر به سمت بالا نیاز می باشد.

قفل جواهری

بهترین نکته در رابطه با این نوع قفل این است که قابل تنظیم می­‌باشد و  از امنیت بالایی برخوردار هستند. چرا که جواهرات ارزشمند هستند و باید از آن ها به خوبی محافظت شود پس ساعت هایی هم که قفل جواهری دارند از امنیت بالایی برخوردار هستند و به راحتی از دست شما باز نمیشود.

قفل جواهری

قفل جواهری ساعت مچی

کدام یک از انواع قفل‌ های ساعت ایمنی بالاتری دارند؟

تا به اینجای کار با انواع قفل ساعت و مزایا و معایب هر یک از آن ها آشنا شدید. حال می خواهیم برایتان بگوییم که هنگام مراجعه به سایت فروش ساعت مچی و قبل از هرگونه اقدامی برای خرید ساعت مردانه یا ساعت زنانه مورد نظرتان باید بدانید که کدام یک از قفل های نام برده شده جزء بهترین قفل ها می باشند و از ایمنی بالاتری نسبت به سایر قفل ها برخوردار هستند.

به طور کلی باید بگوییم که مجموعه قفل های سه تکه که داری دکمه ضامن دار می باشند نسبت به سایر مدل قفل های ساعت از ایمنی بیشتر برخوردار هستند.

اما با تمام این صحبت ها پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که با مراجعه به فروشگاه ها و سایت فروش ساعت مچی سعی کنید ساعتی را انتخاب و خریداری کنید که از این مدل قفل برخوردار می باشد.

سوالات مربوط به انواع قفل ساعت

1-قفل های جواهری دارای چه مزیت هایی می باشند؟
قابلیت تنظیم بند ساعت و ایمنی بالا از جمله مهم ترین مزایای مربوط به قفل های مدل جواهری می باشد.

2-به چه مدل قفل هایی، قفل مخفی ساعت گفته می شود؟
این قفل ها به صورت دو طرف کششی تولید شده اند و به صورتی روی هم قرار می گیرند که تجهیزات قفل مشخص نیست. به همین علت است که بسیاری از ساعت های لوکس برندهای معروف از این قفل برای تولید ساعت مچی استفاده می کنند.

3-قفل سه تکه دکمه‌ای ضامن‌دار چه معایبی دارد؟
بزرگ بودن قفل، قیمت بالا و اینکه خود کاربر نمی­تواند اندازه ساعت را تنظیم کند از معایب قفل های سه تکه دکمه ای ضامن دار می باشد.

قفل کلیپسی

قفل کلیپسی ساعت

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره انواع قفل ساعت بدانید را دراختیارتان قرار دهیم. اطلاعاتی که درباره مشخصات، مزایا و معایب هر یک از این قفل های ساعت در اختیارتان قرار داده ایم به شما کمک خواهد کرد تا در زمان مراجعه به سایت فروش ساعت مچی و قبل از اینکه از میان ساعت مردانه و ساعت زنانه ای که مشاهده می کنید گزینه ای را انتخاب و خریداری کنید به نوع قفل آن و ایمنی که دارد توجه کرده و بعد از آن با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

مشاوران و همکاران ما نیز از طریق سایت ساعت سعید شما را برای انتخاب یک ساعت مچی اورجینال با ایمنی بالا راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *