نکات کاربردی

نحوه تعویض باتری ساعت

تغویض باتری ساعت

خیلی از ما زمانیکه باتری ساعت مچی تمام می شود و یا کار نمی کند ترجیح می دهیم به جای مراجعه کردن به فروشگاه ساعت مچی خودمان باتری جدیدی را جایگزین باتری قدیمی کنیم. اما آیا تعویض کردن باتری ساعت دو زمانه یا ساعت مچی ساده کار آسانی است؟! چطور می توان این کار را انجام داد؟! تیم ساعت سعید امروز می خواهد اطلاعات مختصری درباره نحوه تعویض باتری ساعت در اختیار شما قرار دهد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه باشید.

تعویض باتری ساعت

خرید ساعت دو زمانه، ساعت کوارتز، ساعت اتوماتیک و… همیشه با چالش هایی همراه می باشد که اولین مورد آن هم ظاهر ساعتی است که قصد خرید آن را دارید. جنس و رنگ بندها، نشانگر ساعت، زیبایی و ظرافت در اولین نگاه توجه ما را جلب می کنند. اما اصل ماجرا این است که شما باید به اجزای درون ساعت هم توجه داشته باشید و این یک مسئله بسیار مهم می باشد.

از مهم ترین اجزاء ساعت مچی، باتری آن است که همچون خود ساعت دارای انواع مختلفی می باشد. ناگفته نماند که برخی از ساعت های مچی بدون باتری کار می کنند و نیازی به باتری ندارند.

اما، در هر صورت شما به عنوان فردی که به فروشگاه ساعت مچی مراجعه کرده اید و قصد خرید ساعت دو زمانه، ساعت کوارتز، ساعت اتوماتیک و… را دارید بهتر است که اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار داشته باشید. در ادامه مقاله امروز برایتان خواهیم گفت که چطور و طی چه مراحلی می توانید اقدامات لازم برای تعویض باتری ساعت مچی خود را انجام دهید.

تعویض باتری ساعت

باتری قدیمی ساعت

مراحل تعویض باتری ساعت

همانطور که مطلع هستید ساعت مچی ها دارای انواع قاب های مختلف می باشند که هر کدام از آن ها به روش های خاصی باز می شوند که این مسئله می تواند در نحوه تعویض باتری ساعت تاثیرگذار می باشند.

در این بخش می خواهیم مرحله به مرحله کارهایی که باید برای تعویض باتری ساعت انجام دهید را در اختیارتان قرار دهیم.

  • باز کردن قاب پشتی ساعت
  • کنار زدن پوشش پلاستیکی
  • جدا کردن باتری قدیمی ساعت
  • قرار دادن باتری جدید در محل خود

باز کردن قاب پشتی ساعت

اولین قدم در نحوه تعویض باتری ساعت این است که قاب پشت ساعت دو زمانه با ساعت کوارتز خود را باز کنید. ساعت های امروزی اکثرا دارای یک قاب تعویض در پشت بدنه صفحه ساعت می باشند که در اطراف آن ها فرورفتگی هایی به چشم می خورد. به راحتی می توانید آن را به کمک یک چاقو یا پیچ گوشتی باز کنید. فقط احتیاط کنید تا فشاری به قاب ساعت وارد نشود.

ساعت مچی های دیگری هم وجود دارند که قاب آن ها پیچی می باشد و با استفاده از پیچ گوشتی کوچک و مخصوص باید پیچ های آن ها را باز کنید تا بتوانید برای تعویض باتری دست به کار شوید.

باز کردن درب ساعت

بازکردن درب ساعت مچی

کنار زدن پوشش پلاستیکی

بعد از اینکه قاب پشت ساعت مچی را باز کردید با یک حلقه پلاستیکی مواجه می شوید که برای جلوگیری از ورود رطوبت به باتری تعبیه شده است. به آرامی و با احتیاط این پوشش پلاستیکی را بردارید. توصیه می کنیم که این پوشش پلاستیکی را تمیز کنید و بعد از نحوه تعویض باتری آن را سر جای خود بگذارید.

جدا کردن در پوش پلاستیکی

روش باز کردن درپوش پلاستیکی ساعت

جدا کردن باتری قدیمی ساعت

بعد از پشت سر گذاشتن دو مرحله قبلی باید در این مرحله باتری قدیمی را پیدا کرده و آن را جدا کنید تا بتوانید داخل ساعت را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که حالت باتری به چه شکل بوده است تا در زمان جایگزینی باتری جدید با مشکل مواجه نشوید.

خارج کردن باتری قدیمی

چگونگی درآوردن باتری قدیمی

قرار دادن باتری جدید در محل خود

آخرین مرحله از مراحل نحوه تعویض باتری ساعت، جایگزین کردن باتری جدید می باشد. باتری جدید را باید به جای باتری قدیمی قرار دهید و بعد از انجام این کار باید مراحل قبلی را به صورت بلعکس انجام دهید و هر چیز را سرجای خود قرار دهید تا ساعت به شکل اولیه خود بازگردد. دقت داشته باشید که تمام این مراحل را باید با حوصله انجام دهید و از بسته شدن صحیح قاب ساعت نیز اطمینان بدست آورید.

انداختن باتری حدید در ساعت

روش انداختن باتری ساعت

نکات مهم برای حفظ و نگهداری باتری ساعت

در مطالب بالا برایتان عنوان کردیم که نحوه تعویض باتری ساعت به چه صورت می باشد. اما، در این بخش لازم دانسته ایم اشاره ای هر چند مختصر به این مسئله داشته باشیم که برای حفظ و نگهداری باتری ساعت دو زمانه، ساعت کوارتز، ساعت اتوماتیک و… چه کارهایی باید انجام دهید.

توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که اگر می خواهید باتری ساعت شما مدت زمان طولانی برایتان کار کند و هزینه ای بابت تعویض آن ندهید این است که در مواقعی که از ساعت خود استفاده نمی کنید پیچ تنظیم ساعت را بیرون بکشید در این صورت، ساعت متوقف می شود. به این ترتیب دیگر نیازی به تعویض باتری ساعت نخواهید داشت. البته باید به خاطر داشته باشید که مدت طولانی نباید پیچ تنظیم ساعت بیرون باشد چرا که باعث خشک شدن چرخ دنده های ساعت میشود.

سوالات مربوط به نحوه تعویض باتری ساعت

1-برای خرید باتری جدید چطور می توان آن را شناسایی کرد؟

در بیشتر موارد می توانید شماره باتری را که در پشت قاب ساعت حک شده است را ببینید و از آن برای شناسایی و خرید باتری صحیح استفاده کنید.

2-در ساعت مچی از چه باتری هایی استفاده می شود؟

باتری های دکمه ای و سکه ای گروهی از باتری های غیر قابل شارژ هستند که اغلب در ساعت های مچی مورد استفاده قرار می گیرند.

3-چه زمان باید باتری ساعت را تعویض کنیم؟

بارزترین علامت نیاز به تعویض باتری ساعت این است که ساعت شما کاملاً متوقف شده است.

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله مراحل مربوط به نحوه تعویض باتری ساعت را در اختیار شما عزیزان قرار دهید تا بتوانید به راحتی در منزل و بدون مراجعه به فروشگاه ساعت مچی، باتری قدیمی ساعت را تعویض کرده و باتری جدید را برای آن جایگزین کنید.

همچنین به این موضوع اشاره کردیم که اگر می خواهید باتری ساعت شما مدت زمان بیشتری کار کند و هزینه ای بایت تعویض آن پرداخت نکنید مواقعی که از ساعت خود استفاده نمی کنید پیچ تنظیم آن را بیرون بکشید. امید است موارد عنوان شده به شما کمک کنند تا هم به راحتی برای تعویض باتری ساعت مچی بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید و هم در حفظ و نگهداری باتری ساعت به درستی اقدام کنید.

البته بد نیست به خاطر داشته باشید که تعویض باتری ساعت مچی نیازمند تبحر و دقت است اگر احساس میکنید تبحر لازم در این زمینه را ندارید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *