نکات کاربردی

نحوه تمیز کردن بند استیل

روش درست تمیز کردن بند ساعت

در مقالات قبلی برایتان عنوان کرده ایم که برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت مچی از چه روش هایی می توانید در منزل استفاده کنید تا بدون آسیب رساندن به بند ساعت اسپرت یا دیجیتال خود بتوانید به راحت ترین شکل ممکن بند آن را تمیز کنید. حال در این مقاله می خواهیم برایتان درباره نحوه تمیز کردن بند استیل ساعت مچی مطالبی را عنوان کنیم.

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه باشید تا بتوانید بند ساعت مچی استیل خود را به راحتی تمیز کنید بدون اینکه به ساعت شما آسیبی برسد.

مالش دادن بند ساعت

روش تمیز کردن بند فلزی

تمیز کردن ساعت مچی

همانطور که بارها در مقالات مختلف برایتان شرح داده شده است ساعت مچی های مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک دارای انواع بندهای متنوع می باشند. بندهایی که برای ساعت های مچی طراحی و تولید می شود هر یک دارای ویژگی ها، زیبایی و کیفیتی خاصی می باشند که بسته به سلیقه شخص شما توسط تولید کنندگان به بازار عرضه می شود.

اما آنچه که برای همه شما عزیزان دارای اهمیت می باشد این است چطور می توانید ساعتی همیشه تمیز داشته باشید اینکه چطور باید بند ساعت خود را تمیز نگه دارید. خب، درباره نحوه تمیز کردن بند استیل یا ساعت اسپرت باید بگوییم که نحوه و روش های تمیز کردن متفاوت می باشد که باید درباره هر یک اطلاعات جداگانه ای را کسب کنید.

قطعا می دانید که تمیز کردن ساعت علاوه بر اینکه به طول عمر و ماندگاری ساعت تاثیر مستقیم می گذارد باعث می شود تا ساعت مچی شما ظاهری شیک همچون روزهای ابتدایی داشته باشید.

با توجه به این مسئله که ساعت از جمله اکسسوری های لازم و ضروری برای خانم ها و آقایون به شمار می آید و اگر به درستی از آن نگهداری نشود به مرور زمان جرم گرفته می شود و زیبایی روزهای ابتدایی خود را از دست می دهد بنابراین مهم است که درباره تمیز کردن بند ساعت خود اطلاعات کاملی داشته باشید.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن ساعت بند استیل خود باید چند نکته را مد نظر داشته باشید و رعایت کنید تا به ساعت مچی خود آسیبی نرسانید.

روش های تمیز کردن ساعت بند استیل

ساعت بند استیل از جمله پرطرفدارترین ساعت مچی های دنیا به شمار می آید که بسیاری از سایت فروش ساعت برندهای شناخته و به نامی از این جنس ساعت مچی را در فروشگاه خود با قیمت های مختلف عرضه می کنند.

درست است که ساعت بند استیل از مقاومت خوبی برخوردار می باشد اما این مسئله به نحوه نگهداری از آن نیز بستگی دارد. یکی از کارهایی که شما دوستان عزیز می توانید انجام دهید تا ساعت استیل شما مدت های زیادی برایتان کار کند آگاهی از نحوه تمیز کردن بند استیل ساعت مچی می باشد.

در ادامه به چند روش ساده و آسان که می توانید برای تمیز کردن ساعت بند استیل خود آن ها را انجام دهید اشاره کرده ایم.

  • پاک کردن بند ساعت
  • فرو بردن ساعت در آب گرم و صابون
  • مالش دادن آرام بند ساعت استیل
  • شستشو با آب گرم
  • خشک کردن و تمیز کردن بند ساعت با یک پارچه نرم
استفاده از دستمال تمیز

دستمال مناسب برای تمیزی ساعت مچی

پاک کردن بند ساعت

برای تمیز کردن بند استیل می توانید از یک پارچه نرم استفاده کنید و به کمک آن لایه های اولیه آلودگی ساعت که شامل گردو غبار و دود و چرک می باشد را از بین ببرید. شاید خیلی از شما دوستان عزیز بگویید که برای تمیز کردن ساعت اسپرت با بند استیل می توان از یک دستمال کاغذی هم استفاده کرد.

بله، این کار هم امکان دارد اما استفاده از یک پارچه میکروفیبر و یا یک پارچه بسیار نرم گزینه های بسیار مناسبتری می باشند. زیرا دستمال هایی همچون دستمال کاغذی به اندازه پارچه های نرم و میکروفیبر نمی توانند غرد و غبار و آلودگی را از روی بند استیل ساعت شما از بین ببرند.

استفاده از مسواک

استفاده از مسواک برای تمیزی

فرو بردن ساعت در آب صابون گرم

کار بعدی که می توانید برای نحوه تمیز کردن بند استیل از آن استفاده کنید، فرو بردن ساعت در یک ظرف آب و صابون گرم می باشد. فقط دقت داشته باشید که آب باید ولرم باشد نه اینکه خیلی داغ باشد زیرا نوسانات دما باعث می شود تا لایه هایی که مانع نفوذ آب می شوند منقبض شده و اجازه دهند آب به داخل ساعت شما نفوذ پیدا کند.

دقت داشته باشید که حتی از ساعت اسپرت یا ساعت بند استیل که از سایت فروش ساعت آن را خریداری کرده اید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و ضد آب هم باشد می تواند بعد از قرار گرفتن طولانی مدت در ظرف آب داغ شکست خورده و آسیب ببیند.

بهترین کار این است که بند استیل ساعت مچی خود را در سینک ظرفشویی یا ظرفی تمیز که آن را با آب ولرم پر کرده اید برای مدت زمان کوتاهی قرار دهید و سپس آن را با یک پارچه نرم خشک کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید اضافه کردن قطره ای مایع ظرفشویی ضد باکتری می باشد.

مالش دادن آرام بند ساعت استیل

برای دسترسی به شکاف های ساعت بند استیل از مسواک مرطوب و تمیز استفاده کنید. مراقب باشید که در نحوه تمیز کردن بند استیل چقدر فشار به ساعت اسپرت خود وارد می کنید زیرا یک دست سنگین می تواند باعث خراش های ناخواسته شود. همچنین به خاطر داشته که از مسواکی استفاده کنید که برس آن بسیار نرم باشد تا به بند ساعت آسیبی وارد نشود.

شستشو با آب گرم

از دیگر کارهایی که برای نحوه تمیز کردن بند استیل می خواهیم در این بخش به شما معرفی کنیم استفاده از آب گرم می باشد. برای این کار باید دستبند ساعت بند استیل خود را در آب گرم فر ببرید و یا آن را زیر آب روی سینک ظرفشویی بگذارید و آن را بشویید.

پاک کردن بند فلزی ساعت

تمیزی بند ساعت فلزی با دستمال

خشک کردن و تمیز کردن بند ساعت با یک پارچه نرم

آخرین مرحله کار این است که بند ساعت را با یک پارچه نرم خشک کنید یا از یک سشوار با حرارت کم برای این کار استفاده کنید تا رطوبت بین اتصالات آن سریعتر خشک شوند. دقت داشته باشید که اگر بلافاصله بعد از تمیز کردن و شستشو ساعت اسپرت یا ساعت بند استیل، آن را استفاده کنید و به دستتان ببندید گرمای بدن به خلاص شدن از شر آب بین اتصالات دستبند و سایر گره ها و شکاف های کوچک آن نیز کمک خواهد کرد.

سوالات مربوط به نحوه تمیز کردن بند استیل

1-برای از بین بردن خش روی استیل ساعت مچی چه کاری باید انجام داد؟

برای از بین بردن خش روی استیل ساعت مچی بهترین کار استفاده از مواد جلادهنده‌ای است.

2-پولیش استیل ساعت مچی را چگونه انجام دهیم؟

اگر ساعت بند استیل شما نیاز به پولیش دارد، شما می‌توانید در منزل با استفاده از یک پارچه سمباده‌ای مثل اسکاچ، بند ساعت خود را پولیش داده و براق کنید.

3-برای تمیز کردن ساعت مچی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

قبل از شروع به تمیز کردن ساعت اسپرت یا ساعت بند استیل و انجام دادن هرگونه اقدامی، بهتر است درباره ساختمان ساعت خود اطلاعات کافی داشته باشید. در واقع میزان مقاومت ساعت در برابر آب، رطوبت و مواد شیمیایی از جمه فاکتورهایی است که می‌بایست قبل از شروع عملیات تمیزکاری به آنها توجه ویژه داشت.

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره نحوه تمیز کردن بند استیل بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. در این زمینه می توانید با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *