نکات کاربردی

نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی

روش تمیز کردن ساعت با بند پلاستیک

شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای تمیز کردن بند ساعت اسپرت خود دچار مشکل شده اید و نمی دانید که بندهای ساعت را چطور باید تمیز کنید؟! خب، همانطور که مطلع هستید ساعت مچی های موجود در بازار دارای انواع بندهای متنوع بسیاری می باشند که نحوه تمیز کردن هر یک از آن ها مختلف می باشد. به همین منظور سایت ساعت مچی سعید تصمیم گرفته است تا امروز و در این مقاله درباره نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت مچی کمی اطلاعات در اختیارتان قرار دهد.

تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت

اگر دارای ساعت دیجیتال یا اسپرت با بند پلاستیکی هستید باید بدانید که چطور باید آن را تمیز کنید تا همیشه زیبایی ساعت مچی شما به چشم بیاید. ساعت مچی از جمله اکسسوری ها و ابزارهایی است که همیشه و در همه حال همراه شما می باشد و از وسایل جدایی ناپذیر به شمار می آید. قطعا استفاده مدام از ساعت مچی باعث می شود تا بند آن کثیف شود و تمیز کردن آن یکی از دغدغه هایی است که اغلب ما با آن درگیر می باشیم.

این مهم را باید خاطر داشته باشید که اگر بخوبی از نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت اسپرت، دیجیتال، هوشمند و… اطلاعات دقیقی نداشته باشید ممکن است با یک اشتباه هر چند کوچک باعث خراب شدن ساعت و بند آن شوید. در ادامه به چند روش ساده و آسان برای تمیز کردن بند ساعت پلاستیکی اشاره ای مختصر کرده ایم.

روش تمیز کردن بند ساعت مچی

انواع روش های تمیز کردن بند ساعت مچی

روش های تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم انواع بند ساعت بسیار متنوع می باشند که منحوه تمیز کردن آن ها نیز متفاوت می باشد. در این بخش از مقاله امروز می خواهیم به شما دوستان عزیزی که ساعت اسپرت یا ساعت دیجیتال با بند پلاسیتکی دارید کمک کرده و چند روش برای تمیز کردن بند پلاستیکی به شما معرفی کنیم.

  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از الکل
  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از استون
  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از خمیر دندان
  • تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از جوش شیرین
تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت

بند ساعت را چگونه تمیز کنیم

میز کردن بند پلاستیکی با استفاده از الکل

اولین و ساده ترین روش و نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی استفاده از الکل می باشد. برای این کار فقط کافی است که مقدار کمی از الکل را روی محلی از بند که کثیف شده بمالید.

الکل باعث می شود تا به راحتی لک و جرم هایی که روی بند پلاستیکی ساعت اسپرت یا ساعت دیجیتال شما وجود دارد پاک شود.

فقط این مهم را به خاطر داشته باشید که نباید زیاد الکل را روی بند ساعت بریزید زیرا استفاده و مقدار زیاد الکل برای تمیز کردن بند ساعت باعث از بین رفتن ساختار داخلی بند ساعت شما خواهد شد.

تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از استون

دومین راه ساعت برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت مچی استفاده از استون می باشد. استون یکی دیگر از محلول های در دسترس برای تمیز کردن بند ساعت می باشد که خیلی سریع هم لک و کثیفی را از روی بند ساعت شما پاک و محو می کند.

استون کمی از الکل قدرت و شدت بیشتری دارد و به سرعت لایه های فوقانی روی بند پلاستیکی را از بین می برد. یک نکته مهم را باید درباره استفاده از استون برای تمیز کردن بند ساعت اسپرت و ساعت دیجیتال در نظر داشته باشید و آن هم این است که، به مرور زمان باعث کاهش عمر بند ساعت می شود. بنابراین پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که از این روش یک الی دو بار برای تمیزکردن بند ساعت خود استفاده کنید.

دستمال مناسب

استفاده از دستمال مناسب

تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از خمیر دندان

از دیگر وسایل همیشه در دسترس برای نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی، استفاده از خمیردندان می باشد. این روش از جمله کم خطر یا بهتر بگوییم بی خطرترین روش ها برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت اسپرت و ساعت دیجیتال می باشد که از سایت ساعت مچی تهیه می کنید.

خمیردندان از جمله وسایلی است که سخت ترین لکه ها را از روی دندان بر میدارد بنابراین تمیز کردن جرم و لک روی بند پلاستیکی ساعت به وسیله آن چندان سخت نیست.

اما باید توجه داشته باشید که برای تمیز کردن بند ساعت خود نباید از خمیردندان هایی که ماهیت سفید کنندگی دارند استفاده کنید زیرا این نوع از خمیردندان ها بسیار قوی هستند و استفاده از آن ها می تواند به بند ساعت شما آسیب برساند.

برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت مچی خود به وسلیه خمیردندان تنها باید مقداری از خمیر را روی مسواکی که از آن استفاده نمی کنید و دارای موی نرم می باشد بمالید و به آرامی روی بند ساعت خود آن را مالش دهید و بعد به آرامی آن را شسته و کاملا خشک کنید.

تمیز کردن بند پلاستیکی با استفاده از جوش شیرین

اما آخرین روش از روش هایی که می توانید به عنوان نحوه تمیز کردن بند پلاستیک ساعت خود از آن استفاده کنید، استفاده از جوش شیرین می باشد.

برای این کار یک پارچه تمیز و نرم را برداشته و در مقداری آبی فرو ببرید تا خیس شود. بعد از آنکه پارچه خیس و مرطوب شد مقداری جوش شیرین روی بند ساعت ریخته و با پارچه آن را مالش دهید. خیلی خوب متوجه از بین رفتن کثیفی های روی بند ساعت مچی خود خواهید شد. بند ساعت را شسته و به طور کامل آن را خشک کنید.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین برای تمیزی ساعت

سوالات مربوط به نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی

1-بندهای پلاستیکی ساعت قابل شستشو می باشند؟

بله، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. فقط باید ابتدا بند را از ساعت خود جدا کنید. دقت داشته باشید که برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت از ب داغ و جوش استفاده نکنید زیرا این مسئله به نایلون بند آسیب می رساند.

2-آیا استفاده از سفید کننده کلوراکس برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت گزینه مناسبی است؟

بله، برای استفاده از این محلول، ابتدا آب و مایع سفید کننده کلوراکس را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس یک مسواک با موی نرم را آغشته به محلول کنید و به آرامی بر روی لکه های روی بند پلاستیکی بمالید.

3-برای تمیز کردن بند پلاستیکی ساعت مچی از چه سفید کننده هایی نباید استفاده کرد؟

برای تمیز کردن بند پلاستیکی یا بندهای سیلیکونی از شوینده هایی که عمر بند ساعت را کمتر می‌کنند و مخصوصا خاصیت خورندگی دارند اجتناب کنید.

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

در این زمینه می توانید با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *