نکات کاربردی

نحوه تمیز کردن بند چرمی

یادگیری تمیز کردن بند چرم

در مقالات قبلی برایتان از نحوه نگهداری ساعت بند چرمی، تمیز کردن ساعت کلاسیک و استیل گفتیم، در این مقاله می خواهیم بیشتر درباره نحوه تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی برایتان صحبت کنیم و مطالبی را در این مورد در اختیارتان قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم شما دوستان عزیزی که ساعت بند چرمی دارید و برای تمیز کردن آن نمی دانید باید چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید با ساعت سعید تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چگونه باید بند ساعت مچی را تمیز کنیم؟

همانطور که قبل تر هم عنوان کرده ایم ساعت مچی دارای بندهای مختلف از جنس های مختلف می باشد که نحوه نگهداری و تمیز کردن هر یک از آن متفاوت می باشد. آنچه که شما دوستان عزیز باید در زمان تمیز کردن بند ساعت های مچی خود به آن توجه دشته باشید جنس بند آن می باشد. در مقالات قبلی هم عنوان کرده ایم که برای تمیز کردن هر یک از انواع بند ساعت کلاسیک، اسپرت، فلزی و … باید چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.

تمیز کردن بند چرمی

تمیز کردن بند چرم ساعت

راهنمای تمیز کردن انواع بند ساعت مچی

حتما برای خیلی از شما دوستان عزیز این سوال پیش آمده است که بند ساعت مچی خود را چطور می توانید تمیز کنید تا آسیبی به ساعت و بند ساعت وارد نشود؟ از آنجایی که ساعت یکی از اکسسوری های جذاب است که همیشه دم دست می باشد زمانیکه آن را به مچ دستمان می بندیم در معرض گرد و غبار و لک های مختلف قرار خواهد گرفت و منجر به کثیف شدن آن می شود. بنابراین برای آن که همیشه ساعت زیبایی در دست داشته باشیم باید سعی کنیم بند ساعت کلاسیک یا غیر کلاسیکی که در دست داریم را همیشه تمیز نگه داریم. بند ساعت، در حقیقت قسمت مهی از ساعت مچی است که زیبایی آن را به دوش می کشد. بنابراین اصلا وجه زیبایی ندارد که اگر کثیف باشد. چرا که کلا ساعت ما را کثیف و کهنه نشان میدهد و از زیبایی ساعت میکاهد.

راه های تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی

فرآیند تمیز کردن انواع ساعت کلاسیک، ساعت بند چرمی و… نیاز به کمی دقت و صبر دارد. تمیز کردن بند ساعت کار چندان سختی نیست فقط باید بدانید که هر نوع از انواع بند ساعت را باید به چه روشی تمیز کنید. در ادامه برایتان از نحوه تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی بیشتر گفته ایم. برای اینکه ساعت بند چرمی شما همیشه تمیز باشد می توانید کارهای زیر را انجام دهید

  • بند ساعت را از خود ساعت جدا کنید
  • بند چرمی ساعت را با یک پارچه خشک پاک کنید
  • از صابون یا شوینده مناسب بندهای چرمی استفاده کنید
بند چرمی ساعت

روش تمیز کردن بند چرم

بند ساعت را از خود ساعت جدا کنید

اولین کاری که برای نحوه تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی باید انجام دهید، جدا کردن بند از خود ساعت مچی می باشد. فرقی ندارد که ساعت کلاسیک با بند چرمی دارید یا یک ساعت اسپرت، قبل از اینکه بخواهید بند آن ها را تمیز کنید نیاز است که بند را از ساعت جدا کنید تا در حین تمیز کردن بند به ساختار ساعت آسیبی وارد نشود. در حقیقت جدا کردن بند از خود ساعت مچی برای محافظت از قاب ساعت در برابر هرگونه مواد شوینده است. اگر خودتان نمی توانید بند چرمی ساعت را از قاب آن جدا کنید بهتر است از یک ساعت ساز یا ساعت فروش ماهر کمک بگیرید.

بند چرم ساعت

روش تمیز کردن بند چرم

بند چرمی ساعت را با یک پارچه خشک پاک کنید

نکته و مسئله مهم بعدی این است که برای تمیز کردن ساعت بند چرمی باید از یک پارچه خشک و تمیز استفاده کنید. زمانیکه شما بند ساعت را با هر شوینده ای تمیز کرده اید باید برای خشک کردن آن نیز از یک وسیله و پارچه مناسب استفاده کنید تا مایعات و مواد شوینده بخوبی از روی بند پاک شوند. پیشنهاد ما این است که از یک پارچه میکروفایبر برای این کار استفاده کنید. البته فراموش نکنید که قبل از شتشوی بند ساعت به کمک این پارچه ابتدا گردو غبار و آلودگی را از روی بند پاک کنید.

از صابون یا شوینده مناسب بندهای چرمی استفاده کنید

خب، برای خیلی از شما دوستان عزیز این سوال پیش آمده است که برای تمیز کردن ساعت کلاسیک و نحوه تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی آیا باید از شوینده های خاصی استفاده کرد یا خیر؟! در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که برای تمیز کردن ساعت بند چرمی نباید هرگز آن را در آب و شوینده های مایع غوطه ور کنید زیرا که این کار باعث آسیب دیدن بند ساعت مچی می شود. بهترین کار این است که به کمک یک پارچه میکروفایبر که آن را با مقداری آب صابون یا شوینده های مناسب بندهای چرمی آغشته کرده اید بند ساعت خود را به آرامی نمدار کرده و تمیز کنید.

خرید ساعت بند چرم

نکات تمیز کردن بند چرم

سوالات مربوط به نحوه تمیز کردن بند چرمی

1-هرچند وقت یک‌بار باید ساعت بند چرمی را تمیز کنیم؟

پیشنهاد ما این است که هفته ای یکبار بند چرمی ساعت مچی خود را تمیز کنید.

2-چگونه از بوی نامطلوب بند چرمی ساعت جلوگیری کنیم؟

اولین و مؤثرترین راه برای جلوگیری از هرگونه بوی نامطبوع، اجتناب از بستن ساعت بند چرمی در هنگام انجام هرگونه فعالیت شدید است.

3-چرا ساعت بند چرمی نسبت به ساعت کلاسیک و سایر ساعت ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد؟

استفاده‌ی مدام از ساعت بند چرمی معمولاً همراه با عرق و آلودگی همراه است و ازآنجاکه چرم در کل به رطوبت حساس است می‌تواند به‌ مرور زمان باعث از بین رفتن بند چرمی ساعت شود.

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره نحوه تمیز کردن بند چرمی بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. در این زمینه می توانید با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *