درباره ساعت

انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده

انواع قاب ساعت

همیشه برای خرید ساعت باید به نکات و موارد مهم زیادی توجه داشته باشید که یکی از این موارد توجه به قاب ساعت می باشد. امروز و در این مقاله می خواهیم شما را با انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده آشنا کرده و اطلاعاتی را در این مورد در اختیارتان قرار دهیم. تا بتوانید با خیال راحت از فروشگاه اینترنتی ساعت خرید انجام دهید.

جنس انواع ساعت

ساعت مچی های موجود در بازار از طیف وسیعی مواد همچون فولاد ضد زنگ ساده، کامپوزیت های کربنی پیچیده ساخته شده اند که در قیمت آن ها تاثیر زیادی دارد. فولادی که در ساخت ساعت از آن استفاده می شوند معمولا از فلزات گرانبها هم در تقاضا و هم از نظر قیمت بهتر عمل می کند.

انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده و آشنایی درباره آن ها به شما در خرید ساعت کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانید با کیفیت ترین ساعت را خریداری کنید. این مهم را به خاطر داشته باشید که جنس بدنه ساعت ارتباط بسیار مستقیمی با کیفیت و استحکام ساعت دارد و تاثیر زیادی بر قیمت ساعت دارد. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی برای خرید ساعت به این موارد توجه داشته باشید.

قاب پلاستیکی

خرید ساعت مچی با قاب پلاستیکی

آشنایی با انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده

بدنه و قاب ساعت یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده ساعت به شمار می آید که این روزها تولید کنندگان ساعت برای این بخش ها از آلومینیوم، پلاستیک، استیل، روی، فلز، تیتانیوم، سرامیک و… استفاده می کنند. در ادامه درباره هر یک از جنس قاب ساعت به اختصار اطلاعاتی را در اختیارتان قرار داده ایم.

آلومینیوم

آلومینیوم از رایج ترین فلزات برای ساخت قاب ساعت می باشد که دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی می باشد. این فلز به رنگ های سفید و نقره ای در بازار موجود است و از چگالی کمی برخوردار است.

قاب رزین

ساعت مچی با قاب رزین

پلاستیک یا رزین

اما دومین نوع از انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده که می خواهیم در این بخش به شما معرفی کنیم پلاستیک می باشد که به طور گسترده ای برای ساخت قاب و بدنه ساعت از آن استفاده می شود. پلاستیک از مقاومت بالایی در برابر ضربه، دما و نور برخوردار می باشد. در ساخت و طراحی برخی از ساعت ها از پلاستیک های ضد آب نیز استفاده می شود.

روی

روی یکی دیگر از فلز های مورد استفاده برای قاب و بدنه ساعت می باشد که بیشتر در ساخت ساعت های ارزان قیمت از آن استفاده می شود. روی از جمله فلزهایی است که مقاومت زیاد بالایی ندارد و ماندگاری آن نیز کم است. بنابراین برای خرید ساعت توجه داشته باشید که به سراغ ساعت هایی که قاب و بدنه آن ها از جنس روی می باشد نروید. این ساعت ها در اثر استفاده و گذر زمان ممکن است دچار خوردگی شوند.

قاب روی

ساعت مچی با قاب روی

استیل

در ادامه مقاله مربوط به انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده می خواهیم شما را با بدنه و قاب استیل در طراحی و ساخت ساعت آشنا کنیم. امروزه از سه نوع استیل برای ساخت قاب و بدنه ساعت استفاده می شود که هر کدام دارای مشخصات و ویژگی های خاص خود می باشند. این سه نوع استیل تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند اما همه آن ها انعطاف پذیر و ضد حساسیت می باشند. ساعت هایی که با قاب استیل ساخته و طراحی شده اند دچار زنگ زدگی، خوردگی و تعریق بدن نمی شوند.

قاب استیل

خرید ساعت مچی با قاب استیل

ساخت ساعت های سرامیکی

حتما، برای شما هم پیش آمده که در زمان خرید ساعت فروشنده به شما گفته باشد که جنس ساعت از سرامیک است. خیلی از دوستان درباره ساعت سرامیکی اطلاعات کافی ندارند و گاها هنگام مواجه شدن با چنین ساعت هایی نمی دانند که آیا خرید آن ها کار درستی است یا خیر؟!

سرامیک در حقیقت یکی از جدیدترین و مدرن ترین جامدات غیر آلی و غیر فلزی برای ساخت قاب ساعت است که استفاده از این ماده معمولا به معنی استفاده از دی اکسید زیرکونیوم یا کاربید تنگستن است. در حقیقت باید بگوییم که استفاده از سرامیک برای ساخت و طراحی ساعت سرامیکی به معنای ضد خش بودن ساعت است که در برابر محو شدن رنگ ناشی از نور ماوراء بنفش مقاوم است.

توصیه ما به شما دوستان عزیز که قصد خرید ساعت سرامیکی را دارید این است که این مسئله را در زمان خرید مد نظر داشته باشید که سرامیک باتمام سختی هایی که دارد یک نقطه ضعف هم دارد و آن این است که متریال بسیار شکننده ای دارد.

قاب سرامیکی

خرید ساعت با قاب سرامیکی

خرید ساعت تیتانیومی

علاوه بر فلزاتی که در مطالب بالا تحت عنوان انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده به آن ها اشاره کردیم و ساعت سرامیکی، یک نوع فلز یا عایق دیگر هم وجود دارد که برای ساخت قاب ساعت زیاد از آن استفاده می شود.

تیتانیوم، فلزی است که از استحکام بالایی برخوردار می باشد و وزن کمی دارد. قطعا در فروشگاه های ساعت با مدل ها و طرح های متنوع ساعت تیتانیومی برخورد کرده اید.ساعت تیتانیومی خاصیت ضد مغناطیسی و مقاوم در برابر حرارت را دارد. این نوع قاب ها متاسفانه به راحتی خراشیده می شوند اما از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند.

سوالات مربوط به انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده

1- آیا ساعتی با قاب برنج هم در دنیای ساعت مچی وجود دارد؟
بله، برنج قدیمی ترین نوع فلزی است که در ساخت ساعت‌ها از آن استفاده می شود با اینکه این فلز نسبت به روی بهتر بوده اما به مرور زمان توسط عرق دست دچار خوردگی می‌شود.

2- آیا در ساخت قاب ساعت از طلا هم استفاده می شود؟
اکثر قاب‌های ساعت های مدرن از طلای 18 عیار ساخته شده‌اند، زیرا طلای 24 عیار بسیار نرم است. در ساعت‌های قدیمی، گهگاه قاب‌های 14k که مقاومت بالاتری دارند راپیدا خواهید کرد.

3-برای ساخت قاب ساعت به رنگ طلای زرد از چه ترکیب آلیاژهایی استفاده می شود؟
برای ساختن رنگ از طلای زرد، طلای خالص با ترکیب نقره و مس، آلیاژ و تبدیل به رنگی می شود که هیچگاه از مد نمی افتد.

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره خرید ساعت، ساعت تیتانیومی، ساعت سرامیکی و انواع قاب ساعت از نظر جنس سازنده بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

بار دیگر و به عنوان حُسن ختام یادآوری می کنیم که برای خرید ساعت توجه به نوع جنس فلز استفاده شده در طراحی قاب ساعت مسئله بسیار مهم و دارای اهمیتی است که می تواند تاثیر زیادی بر قیمت ساعت انتخابی شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *