درباره ساعت

انواع جواهرات در ساعت

جواهرات در ساعت

همانطور که مطلع هستید ساعت مچی علاوه بر اینکه وسیله ای برای نشان دادن زمان به شما می باشد یک وسیله زینتی نیز به شمار می آید. این اکسسوری جذاب و دوست داشتنی دارای طرح ها مدل های متنوع بسیار زیادی می باشد که با توجه به نیاز و سلیقه کاربران طراحی و تولید شده اند. برخی از آن ها بسیار ساده و در عین حال زیبا می باشند، برخی دیگر با انواع جواهرات در ساعت طراحی و تولید شده اند که زیبایی خاصی دارند.

فروشگاه ساعت سعید قصد دارد تا امروز و در این مقاله کمی بیشتر به این مسئله بپردازد. با ما تا انتهای مقاله امروز همراه باشید.

برلیان در ساعتمچی

خرید ساعت مچی با برلیان

تاثیر سنگ قیمتی در ساعت

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردیم ساعت مچی علاوه بر اینکه وسیله ای برای نشان دادن زمان می باشد یک وسیله زینتی نیز به شمار می آید. وقتی کلمه جواهر در کنار ساعت دیده می شود قطعا درگیر این مسئله خواهیم شد که انواع جواهرات در ساعت چقدر می توانند بر زیبایی این اکسسوری پر طرفدار تاثیر گذار باشند.

جواهرات و سنگ های قیمتی از جمله مواردی هستند که کاربرد بسیار زیادی در ساعت مچی دارند همچنین می توانند به زیبایی این اکسسوری کمک کنند. شرکت های تولید کننده ساعت سعی کرده اند تا برای بالا بردن کیفیت ساعت اتوماتیک، هوشمند و حتی ساعت های ساده خود از سنگ ها و انواع جواهرات در ساعت استفاده کنند.

یافوت کبود در ساعت

یاقوت کبود در ساعت اتوماتیک

معرفی انواع جواهرات در ساعت

حتما با مراجعه به فروشگاه ساعت، شاهد مدل های مختلف ساعت سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و… بوده اید که در طراحی و ساخت آن ها از انواع جواهرات در ساعت استفاده شده است. برخی از این جواهرات روی صفحه ساعت مچی، برخی داخل ساعت و برخی روی بند ساعت کار شده اند که هر یک در جایگاه خود زیبایی هایی خاصی را به ساعت مچی ها از برندهای مختلف داده اند. بیشتر و پرکاربردترین جواهرات برای دیزان و طراحی ساعت مچی موارد زیر می باشند.

  • نگین
  • سنگ های قیمتی
  • الماس
  • یاقوت
  • زمرد
  • برخی سنگ های مصنوعی
ساعت اتوماتیک

خرید ساعت اتوماتیک

استفاده از سنگ و جواهرات قیمتی در ساعت اتوماتیک

در ادامه مقاله مربوط به انواع جواهرات در ساعت می خواهیم از علت استفاده آن ها در ساخت و طراحی ساعت اتوماتیک بگوییم. تولید کنندگان این مدل ساعت های مچی برای بالا بردن طول عمر ساعت های تولید شده کمپانی خود و برای اینکه از فرسودگی آن در طولانی مدت جلوگیری کنند از انواع جواهرات در ساعت و سنگ های قیمتی در این مورد استفاده می کنند تا اصطکاک را به کمترین مقدار کاهش دهند.

از میان این سنگ ها و جواهرات قیمتی که در طراحی و تولید ساعت اتوماتیک استفاده می شوند می توان به الماس و یاقوت کبود و قرمز اشاره کرد. این نوع از جواهرات به علت سختی بالایی که دارند مناسب ترین گزینه برای موتور ساعت های اتوماتیک به شمار می آیند.

نگین در ساعت مچی

نگین در طراحی ساعت مچی

آیا جواهرات موجود در ساعت ارزشمند هستند؟

با توجه به تمام مواردی که در مطالب بالا به آن ها اشاره کرده ایم در اغلب ساعت مچی های موجود در فروشگاه ساعت از انواع جواهرات در ساعت استفاده شده که همین مسئله باعث شده تا طرفداران زیادی جذب چنین ساعت های شوند.

اما سوال اصلی این است که آیا استفاده از انواع جواهرات در ساعت اتوماتیک و غیر اتوماتیک ارزشمند می باشد؟!

در حقیقت باید بگوییم که برخی برندهای تولید کننده ساعت همچون کمپانی ساعت سوئیسی برای ساخت و طراحی ساعت های مکانیکی خود از جواهرات طبیعی برای پشتیبانی از اجزای ساعت در کاهش و جلوگیری از اصطکاک استفاده می کردند. این مسئله کمک می کند تا با گذشت زمان، اصطکاک ایجاد شده بدون جواهرات زمان را چند ثانیه و شاید هم چند دقیقه جبران کند و این موضوع بر زمان سنجی دقیق تاثیر گذار می باشد.

اکثریت کمپانی های و تولید کنندگان ساعت از جواهرات طبیعی همچون الماس، یاقوت، زمرد و… استفاده می کنند که همین مسئله منجر به افزایش قیمت ساعت ها نیز می شود. این مهم را نباید فراموش کرد که استفاده از انواع جواهرات در ساعت کار چندان آسانی نیست. چرا که یاقوت های طبیعی دارای ناخالصی هایی می باشد که پردازش آن ها به عنوان یک جواهر زیبا در ساعت کار سخت و دشواری است.

علاوه بر این اغلب این جواهرات کمیاب می باشند و همین مسئله باعث شده تا راه برای جواهرات مصنوعی باز شود. در حال حاضر، تمام ساعت‌ها و برندهای ساعت مدرن عمدتاً از نگین‌های مصنوعی استفاده می‌کنند تا کارایی ساعت‌ها را بدون افزایش قیمت آن‌ها افزایش دهند.

ساعت با نگین سواروسکی

ساعت مچی با نگین سواروسکی

سوالات مربوط به انواع جواهرات در ساعت

1-چرا ساعت ها جواهرات دارند؟

از سنگ ها یا جواهرات در ساعت ها برای جلوگیری یا کاهش اصطکاک بین سطوح قطعات فلزی متحرک در ساعت استفاده می شود.

2-جواهرات داخل ساعت کجا استفاده می شود؟

معمولاً بیشتر ساعت‌ها دارای جواهرات در نقاط محوری خود و در قطار دنده هستند. در مکانیسم ضد ضربه نیز می توانید جواهرات را مشاهده کنید.

3-دلایل استفاده از جواهرات در موتور ساعت‌ها چیست؟

برای افزایش طول عمر و ارتقاء کیفیت ساعت در موتور از آن ها استفاده می شود.

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره انواع جواهرات در ساعت چه از نوع طبیعی و چه جواهرات مصنوعی بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

با توجه به موارد عنوان شده بدون شک راحتر می توانید از فروشگاه ساعت سعید از هر برندی که مد نظرتان می باشد بهترین و زیباترین ساعت سوئیسی، ساعت اتوماتیک، هوشمند و… که در طراحی و ساخت آن ها ار جواهرات زیبایی استفاده شده است خرید خود را انجام دهید.

در این زمینه می توانید با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *