مجله ساعت سعید

انواع شیشه ساعت

بررسی انواع شیشه ساعت

در مقالات قبلی بارها برایتان شرح داده ایم که در زمان خرید ساعت باید به نکات و موارد مختلف زیادی به غیر برند بودن آن توجه زیادی داشته باشید. یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب یک ساعت مچی با کیفیت و قیمت مناسب توجه به نوع شیشه استفاده شده در طراحی آن می باشد. امروز و در این مقاله قصد داریم کمی درباره انواع شیشه ساعت با شما صحبت کرده و اطلاعاتی هر چند مختصر را در اختیارتان قرار دهیم.

پیشنهاد می کنیم اگر درباره خرید ساعت، انواع شیشه ساعت، اصل و غیر اصل بودن ساعت اطلاع زیادی ندارید با ساعت سعید تا انتهای مقاله امروز همراه باشید.

انتخاب و خرید ساعت

شما دوستان عزیزی که قصد خرید ساعت مچی دارید باید به بسیاری از نکات ریز و درشت قبل از خرید توجه زیادی داشته باشید. برخی از این نکات شاید در ظاهر چندان دارای اهمیت نباشند و به قول معروف پیش پا افتاده باشند اما تاثیر زیادی می توانند بر قیمت ساعت مورد نظر شما داشته باشند.

یکی از این موارد مهم و موثر بر قیمت ساعت مچی نوع شیشه استفاده شده در طراحی ساعت ها می باشد. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که انواع شیشه ساعت ویژگی های خاص خود را دارند و همین خاص بودن های آن ها است که می توانند بر قیمت تاثیر گذاشته و شما شاهد قیمت های متفاوت ساعت مچی در بازار امروز باشید.

جنس سازنده صفحه ساعت

جنس شیشه ساعت از چیست

انواع جنس شیشه ساعت مچی

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که ساعت مچی های تولید شده در بازار از چه جنس شیشه ای ساخته شده اند و شما را با انواع شیشه ساعت آشنا کنیم و درباره هر یک از آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

شیشه اکریلیک ساعت مچی

اولین نوع از انواع شیشه ساعت که در این بخش می خواهیم به شما معرفی کنیم و از ارزانترین نوع شیشه برای ساعت می باشد، شیشه اکریلیک است.

برای خرید ساعت باید توجه داشته باشید که جنس کریستال اکریلیک از پلاستیک فشرده است و همین مسئله باعث شده است تا قیمت آن کمی ارزانتر از سایر ساعت مچی ها باشد.

ناگفته نماند که از این نوع شیشه ساعت بیشتر در طراحی و ساخت ساعت مچی های فیک استفاده می شود.

در ضمن هنگام خرید ساعت به این مسئله دقت داشته باشید که شیشه اکریلیک انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر شیشه ها دارد، این ویژگی باعث می شود که احتمال شکستن شیشه ی ساعت مچی به حداقل برسد. اما در زمان خرید ساعت مچی از جنس شیشه اکریلیک باید به میزان آسیب پذیری آن توجه زیادی داشته باشید.

متاسفانه باید بگوییم که شیشه آکریلیک خش پذیری بسیار بالایی دارد و همچون ساعت شیشه سافایر و گاها ساعت شیشه کریستال معدنی ضد خش نمی باشد.

بیشتر از این جنس شیشه برای ساعت های اسپرت و ورزشی استفاده می شود.

شیشه اکریلیک ساعت

قیمت شیشه اکریلیک ساعت

ساعت شیشه کریستال معدنی

اما دومین نمونه از انواع شیشه ساعت، شیشه کریستال معدنی می باشد که دارای توان نسبتا خوبی است و تا سال ها جزء بهترین های شیشه برای ساعت مچی بوده است.

اغلب ساعت های اورجینال در دنیا از این نوع شیشه در طراحی و ساخت ساعت مچی استفاده کرده اند. ساعت شیشه کریستال معدنی از ترکیب شیشه و چند عنصر مقاوم در برابر خط و خش ساخته شده است. شیشه های معدنی را می توان یک ساختار ساده از شیشه های قابل استفاده در ساعت مچی به شمار آورد.

نکته قابل توجه این است که این نوع شیشه شفافیت بالایی دارد و زیبایی و طراحی صفحه ساعت خود را به خوبی نشان میدهد.

شیشه کریستال ساعت

بررسی شیشه کریستال معدنی

ساعت شیشه سافایر

اما آخرین نمونه از انواع شیشه ساعت، ساعت شیشه سافایراست. این شیشه از گران قیمت ترین جنس شیشه برای ساخت و طراحی ساعت مچی می باشد که از مقاومت بسیار بالایی نسبت به ساعت شیشه کریستال معدنی برخوردار می باشد.

ساعت شیشه سافایر بسیار بادوام بوده و در برابر خط و خش مقاوم می باشد. این جنس شیشه ساعت بصورت طبیعی و مصنوعی وجود دارد و برای ساعت های گران قیمت و لوکس بیشتر از این نوع شیشه ساعت استفاده می شود.

در ضمن بد نیست بدانید که ساختار این نوع شیشه ساعت از آلومینیوم اکسید کریستالیزه می باشد و به خاطر بی رنگ بودن آن است که می توان از آن به عنوان شیشه ساعت مچی استفاده کرد.

شیشه ساعت سافایر

بررسی شیشه سافایر

سوالات مربوط به انواع شیشه ساعت

1-سخت ترین شیشه ساعت چیست؟
ساعت شیشه سافایر از سخت ترین نوع شیشه ساعت می باشد که برای ساعت های لوکس و اورجینال از آن استفاده می شود.

2-رایج ترین نوع شیشه ساعت کدام نوع است؟
شیشه کریستال معدنی رایج ترین شیشه ای است که در ساعت می بینید. شیشه کریستال معدنی از سیلیس ساخته شده و با استفاده از شیشه معمولی تولید می شود. کریستال معدنی را در برابر خراش بسیار مقاوم‌تر می‌کند و قادر به تحمل اعماق و فشار زیاد است.

3-شیشه ساعت اکریلیک چیست؟
شیشه ساعت اکریلیک از پلاستیک یا پلیمر ساخته شده از اکریلات ساخته شده است. پلاستیک هم نرم و هم انعطاف پذیر است اما هنوز نسبتا بادوام است.

شیشه ساعت مقاوم

چند نوع شیشه ساعت داریم

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره انواع شیشه ساعت بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین برایتان تا حدودی اشاره ای به کاربردها، ساختارها و میزان آسیب پذیری هر یک از  شیشه های نام برده شده کردیم تا بتوانید در زمان خرید به این موضوع دقت کرده و انتخابی درستی داشته باشید.

بار دیگر و به عنوان حُسن ختام یادآوی می کنیم که برای خرید ساعت توجه به جنس شیشه ساعت مسئله بسیار مهم و دارای اهمیتی است که می تواند تاثیر زیادی بر قیمت ساعت انتخابی شما داشته باشد. شما می توانید با خرید از فروشگاه اینترنتی ساعت مچی سعید اطمینان داشته باشید که ساعتی که خریداری کرده اید اصل و اورجینال است.

بنابراین توصیه ساعت سعید به شما عزیزان این است که برای داشتن یک ساعت مچی عالی قبل از هرگونه اقدامی برای خرید به کاربرد و مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *