مجله ساعت سعید

انواع موتور ساعت

موتور ساعت

یکی از اجزاء تشکیل دهنده ساعت مچی و غیر مچی موتور استفاده شده در آن می باشد که می تواند بر عمر مفید ساعت شما تاثیر زیادی بگذارد. اینکه شما بدانید ساعتی که قصد خرید آن را دارید کدام یک از انواع موتور ساعت را دارا می باشد بدون شک بهتر و راحتر برای خرید آن ساعت تصمیم نهایی را خواهید گرفت.

مهمترین جزء ساعت مچی

در بخش مقدمه هم به این موضوع اشاره کردیم که هنگام خرید ساعت مچی علاوه بر ویژگی های ظاهری آن باید به عملکرد ساعت انتخابی هم توجه زیادی داشته باشید.

عملکرد بالای یک ساعت مچی با کیفیت به نوع موتوری آن مربوط می باشد. در حقیقت می توانیم بگوییم که یکی از مهم ترین اجزاء تشکیل دهنده ساعت، موتور آن می باشد که مانند قلب انسان کار می کند و منبع انرژی مورد نیاز برای ساعت می باشد.

موتورهایی که در ساعت مچی های مختلف از آن ها استفاده می شود دارای انواع مختلفی می باشند که ما امروز و در این مقاله می خواهیم شما را با انواع موتور ساعت و مشخصات و ویژگی هایی هر یک از آن ها اشاره کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خیال راحت اقدام به خرید ساعت اصل کنید.

این نکته مهم را باید درباره انواع موتور ساعت بدانید که موتور ساعت مچی نیروی لازم برای حرکت عقربه ها و دیگر امکانات ساعت مانند کورنوگراف و تقویم و… را تامین می کند. پس باید بسیار با کیفیت باشد و توسط کمپانی معتبری طراحی و تولید شده باشد. چرا که اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد تمامی عملکرد ساعت مختل میشود.

موتور کوارتز ساعت

خرید ساعت کوارتز مردانه

انواع موتور ساعت

طراحان و تولید کنندگان ساعت مچی تمرکز خود را در طراحی موتور قرار داده اند تا بتوانند با کیفیت ترین و با دقت ترین ساعت مچی را روانه بازار کنند.

طراحان و تولید کنندگان بر این باور هستند که موتور تنها بخشی از یک ساعت با کیفیت  است که می تواند آن را از ساعت های دیگر متمایز کند. چرا که موتور قلب تپنده یک ساعت است و عملکرد تمامی اجزاء به عملکرد موتور ساعت بستگی دارد. پس در طراحی و تولید آن باید بسیار دقت شود.

انواع موتور ساعت که در این بخش می خواهیم به شما معرفی کنیم عبارتند از:

موتور ساعت اتوماتیک

همانطور که نام این نوع موتور مشخص است به صورت اتوماتیک و مکانیکی عمل می کند و برای ساعت های لوکس بهترین انتخاب می باشد. زیرا که ساعت های اورجینال و لوکس از سطح کیفیت و ظرافت فنی و مهندسی بسیار بالایی نسبت به سایر ساعت مچی های موجود در بازار برخوردار می باشند. موتور ساعت اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که قطعات کوچک در کنار همدیگر کار می کنند و نیروی محرکه ساعت را فراهم می کنند. در این نوع از موتور شما نیازی به تعویض سالانه باتری ندارید و موتور ساعت شما با حرکات مکانیکی دست شما کار میکند.

ساعت اتومات مردانه

بررسی ساعت اتومات

موتور ساعت کوارتز

موتورهای کوارتز از جمله موتور ساعت هستند که بسیار دقیق بوده و برای بیشتر ساعت هایی در رنج قیمت اقتصادی استفاده میشود. موتور ساعت کوارتز نسبت به سایر موتورهای طراحی شده برای ساعت مچی ارزانتر می باشد و دلیل آن هم این است که چون با باتری کار می کنند به اجزای متحرک کمتری نیاز دارند.

به همین علت طرفداران ساعت های کوارتز معمولا بیشتر هستند چرا که صرفه اقتصادی بیشتری دارد. از این نوع موتورها بیشتر در طراحی و ساخت ساعت های سوئیسی استفاده می شود که استانداردهای کیفیت سختگیرانه به خوبی با آن ها مطابقت داده شده اند.

موتور کوارتز در ساعت زنانه

ویژگی های ساعت کوارتز

راه تشخیص موتور ساعت مچی

حتما برای خیلی از شما دوستان عزیز این سوال پیش آمده است که در زمان خرید ساعت مچی چطور می توانید تشخیص دهید که موتور استفاده شده در ساعت شما از نوع ساعت اتوماتیک می باشد یا ساعت کوارتز؟

خب، برای تشخیص دادن انواع موتور ساعت کاری که باید انجام دهید این است که به عقربه ثانیه شمار ساعتی که در دست دارید توجه کنید. در ساعت کوارتز عقربه ثانیه شمار به صورت حرکت تیک تیک می باشد و یکبار در هر ثانیه حرکت می کند. در صورتیکه در ساعت اتوماتیک عقربه ثانیه شمار به آهستگی می باشد.

این نکته مهم را همیشه در انتخاب و تشخیص انواع موتور ساعت به خاطر داشته باشید که موتورهای طراحی شده برای ساعت های مچی دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که توسط کمپانی های مختلف با ایده پردازی های جدید ساخته می شوند.

اما اما تمام این مدل ها در دو دسته بندی کلی جای می گیرند: موتور های کوارتز و موتور های اتوماتیک یا همان موتور مکانیکی.

ساعت مکانیکی

بررسی ساعت مکانیکی

سوالات مربوط به انواع موتور ساعت

1-کدام موتور در ساعت کوارتز استفاده می شود؟
موتور پله ای از نوع Lavetهر دو ساعت کوارتز آنالوگ و پلکانی از موتور پله ای نوع Lavet استفاده می کنند.

2-موتورهای اتومات چگونه کار می کنند؟
عملکرد یک موتور اتومات بسیار شبیه به موتور های دستی است. با هر حرکت مچ دست، موتور می چرخد و انرژی را منتقل می کند و در نتیجه فنراصلی به صورت اتوماتیک کوک می شود.

3-موتور کوارتز چگونه کار می کند؟
این موتورها رایج ترین نوع موتورهایی هستند که در ساعت های استاندارد و ساعت هایی که به خواب نمی روند می توانید بیابید.

ساعت باتری دار

انواع موتور ساعت زنانه

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره انواع موتور ساعت بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین برایتان تا حدودی اشاره ای به کاربردهای هر یک از آن ها کرده ایم و به این موضوع اشاره کردیم که چطور می توانید به آسانی تشخیص دهید که ساعت مچی شما کدام یک از انواع موتور ساعت را در ساختار خود دارد.

توصیه ساعت سعید به شما عزیزان این است که برای داشتن یک ساعت مچی عالی قبل از هرگونه اقدامی برای خرید به کاربرد و مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید توجه داشته باشید در ضمن با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید مشخص کنید آیا به دنبال ساعت اتوماتیک می باشید یا یک ساعت کوارتزمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *