تاریخچه ساعت

تاریخچه ساعتهای جیبی

ساعت جیبی

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با خرید ساعت مچی اورجینال و آشنایی با تاریخچه ساعتهای جیبی ما را همراهی کنید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تاریخچه ساعت های جیبی با شما بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات کاملی در این خصوص به شما ارائه کنیم.

آشنایی با تاریخچه ساعتهای جیبی

استفاده از ساعت های جیبی به سال های بسیار دور باز می گردد آن زمان که استفاده از آنها بیشتر در بین صنعتگران و ثروتمندان باب بود. ساعت های قابل حمل که عموم مردم می توانستند برای نشان دادن زمان از آن استفاده کنند اما در واقع این مدل ساعت یک وسیله زینتی و تزیینی برای ثروتمندان بود.
اولین ساعت جیبی در قرن شانزدهم میلادی ساخته شد اما به خاطر ظاهر زشتی که داشت قرن ها بعد تغییرات بسیاری روی آن انجام گرفت و تبدیل به ساعتی با کیفیت های بهتری شد. در حقیقت از پرکاربردترین و اصلی ترین ملزومات انسان ها در طول تاریخ، ساعت می باشد و به خاطر همین کمپانی های مختلف اقدام به تولید ساعت های با کیفیت بالا و طراحی های ویژه کردند.

نخستین ساعت هایی که روانه بازار شد ساعت های شنی، شمعی، آفتابی و آبی هستند. این ساعت ها در زمان خود دقت بالایی نداشتند و باعث دردسر های زیادی شدند به خاطر همین اولین بار ساعتی طرح عنوان ساعت جیبی ساخته و روانه بازار شد. این ساعت ها در قرن نوزدهم توسط فردی به نام پیتر هنلین اهل آلمان اختراع شد.

ساعت جیبی اوپن هارت

ساعت جیبی اوپن هارت

انواع ساعت های جیبی

ساعت های جیبی در ابتدا برای دست استفاده نمی شدند و در داخل کیف قرار می گرفتند و اغلب آنها با زنجیر مخصوص به لباس آویزان می شدند. همانطور که از نام آن ها پیداست ساعت هایی هستند که برای قرار گرفتن در جیب لباس طراحی و تولید شده است به خاطر همین مسئله جهت جلوگیری کردن از افتادن آنها به وسیله یک زنجیر آنها را به لباس یا کمربند اتصال میدادند.

ساعت های جیبی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به سه مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • ساعت های رو باز
  • ساعت های Hunter-Case
  • Double-Hunter Watches
ساعت جیبی سیلور

انواع ساعت جیبی سیلور

ساعت های رو باز

اولین نمونه از انواع ساعت جیبی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، ساعت های روباز هستند. این مدل از ساعت جیبی ها فاقد فلزی برای محافظت از صفحه ساعت هستند. از این ساعت ها برای سرویس راه آهن استفاده می شد تا بتوانند سرعت و زمان را راحتر بخوانند.

ساعت های Hunter-Case

اما، درباره ساعت جیبی های مدل Hunter-Case باید بگوییم که، این ساعت ها از یک پوشش فلزی لولایی فنری برخوردار هستند که از کریستال صفحه ساعت در زمان باز و بسته شدن محافظت می کنند. در واقع این پوشش ها باعث شده تا این مدل ساعت ها طرح بسیار زیبایی داشته باشند.

Double-Hunter Watches

آخرین مورد از انواع ساعت های جیبی که می خواهیم در این بخش از تاریخچه ساعت جیبی به شما معرفی کنیم ساعت های Double-Hunter هستند. شکل ظاهری این ساعت ها شبیه به کیف می باشد و دارای قاب و پوششی بر روی صفحه ساعت و یک قاب پشتی لولایی می باشند. هر دو طرف این ساعت های جیبی باز می شوند و می توانید از آن ها در حالت ایستاده هم استفاده کنید.

ساعت جیبی اصل

انواع ساعت اورجینال جیبی

ویژگی ساعت جیبی

ساعت های جیبی هم همچون ساعت کلاسیک و کوارتز دارای ویژگی های خاص و مختص خود می باشد. انتخاب و استفاده از این ساعت ها برای هر موقعیتی مناسب هستند چه بخواهید برای استفاده در زندگی روزمره از آنها استفاده کنید یا در موقعیت های خاص.

طراحی قاب ساعت های جیبی دارای یک کریستال است که اجازه می‌دهد شما بدون اینکه ساعت را باز کنید متوجه زمان شوید. این مدل ساعت ها هم به صورت مکانیکی و هم به صورت کوارتز موجود میباشند که ساعت کوارتز جیبی بسیار کاربردی تر از ساعت جیبی مکانیکی است.

بهترین برند های ساعت جیبی

در پاراگراف قبل عنوان کردیم که ساعت های جیبی به صورت مکانیکی و کوارتز در بازار موجود می باشند که ساعت کوارتز جیبی نسبت به نوع مکانیک آن ها پرکاربردتر می باشد.

از آنجایی که برندهای متعدد بسیاری در زمینه ساخت و تولید این مدل ساعت ها فعالیت دارند در این بخش می خواهیم به چند مورد از بهترین برندهای تولید کننده ساعت جیبی اشاره داشته باشیم.

  1. برند ساعت تیسوت
  2.  برند ساعت بلووا
  3. برند ساعت استرلینگ
ساعت جیبی زنانه

خرید ساعت جیبی زنانه

سوالات مربوط به تاریخچه ساعتهای جیبی

  1. چه نکاتی را باید برای خرید ساعت جیبی مد نظر داشت؟
    نام برند، سبک و استایل، آنالوگ یا دیجیتال بودن ساعت و بودجه ای که در اختیار دارید را باید در نظر داشته باشید.
  2. ساعت جیبی آنالوگ بهتر است یا دیجیتال؟
    ساعت های جیبی دیجیتال زمان را به صورت عددی نمایش می دهند، در حالی که ساعت های آنالوگ دارای عقربه هستند از این رو ساعت های آنالوگ محبوبت بیشتری دارند.
  3. چه عواملی بر قیمت ساعت جیبی تاثیرگذار می باشند؟
    عوامل زیادی در تعیین قیمت ساعت جیبی نقش دارند که مهمترین آن ها نام برند، مکانیزم و جنس متریال استفاده شده برای ساخت آن ها می باشد.
در نهایت

شما دوستان علاقه مند به خرید ساعت جیبی یا خرید ساعت مچی اورجینال می توانید سری به وب سایت saatesaeid.com زده و با بررسی برندها و ساعت های موجود در سایت برای خرید ساعت کلاسیک، اسپرت، مجلسی، ساعت کوارتز و…. از مشاوران ما راهنمایی دریافت کرده و با قیمت های مناسب آن ها را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *