تاریخچه ساعت

تاریخچه ساعت های کوارتز

ساعت کوارتز

از جمله اجزای بسیار مهم در ساعت‌های مچی، موتور آنهاست که باعث حرکت و نمایش زمان در ساعت مچی میشود. در طی چند سال اخیر ساعت مچی های مختلف از برند های متعدد با کاربرد ها و ویژگی های خاصی تولید شدند. یکی از موتورهای ساعت مچی که طرفداران بسیار زیادی هم دارد موتور کوارتز است. امروز می خواهیم بیشتر در رابطه با تاریخچه ساعت های کوارتز صحبت کرده و برایتان بگوییم که اصلاً چرا موتور کوارتز طرفدار زیادی دارد و این موتور دارای چه مزیت ها و معایبی می باشد؟!

تاریخچه ساعت های کوارتز

حدود نیم قرن پیش اولین ساعت مچی که می توانست برق باتری را تامین کند و هزینه بسیار گرانی هم داشت روانه بازار شد. بعد از آن از اواخر دهه 1960 تولید کنندگان ساعت اسپرت سوئیسی و ژاپنی دست در دست هم داده و توانستند اولین ساعت کوارتز را وارد بازار و دنیای ساعت مچی کنند.

این تازه شروع نقطه عطفی در تاریخ ساعت مچی بود چرا که ساخت ساعت های کوارتز در ژاپن تغییر بزرگ در صنعت ساعت مچی را به وجود آورد. توسعه این تکنولوژی توانست نیاز صنعت ساعت سازی به موتور مکانیکی سوئیسی را برطرف کرده و باعث شود که این روزها ساعت کوارتز در کنار ساعت های مکانیکی، ساعت اسپرت و غیره در بازار وجود داشته باشد.

آنچه که نیاز است در رابطه با تاریخچه ساعت کوارتز بدانید این است که ساعت های کوارتز و ساعت های مکانیکی در حین حال که با یکدیگر رقابت زیادی می کنند به نوعی با هم همکار هستند.

عملکرد ساعت کوارتز

موتور ساعت کوارتز

موتور کوارتز چیست؟

در این بخش از مطلب مربوط به تاریخچه ساعت های کوارتز می خواهیم کمی در رابطه با موتور این ساعت مچی ها با شما صحبت کنیم. به طور کلی باید بگوییم که ساعت های کوارتز از جمله ساعت مچی هایی هستند که با باتری و سلول خورشیدی کار می کنند و در زمان سنج توسط یک کریستال کوارتز تنظیم میشوند.

حرکت کردن در ساعت کوارتز اینگونه است که باتری سیگنال های الکتریکی را از طریق یک کریستال کوارتز کوچک می فرستد و موجب می شود با سرعت ثابتی ارتعاش ایجاد شود. در واقع این لرزش امکان ثبت زمان را فراهم می کند و در طی این فرآیند شما زمان دقیق و درست را می توانید تشخیص دهید.

اجزای ساعت های کوارتز

همه ساعت مچی های موجود در بازار ساختار و اجزای خاص خود را دارند. ساعت کوارتز هم دارای اجزاء منحصر به فردی است که در این بخش می خواهیم به آن ها اشاره کرده تا شما دوستان و همراهان سایت فروش ساعت مچی سعید بیشتر با این سبک ساعت مچی ها آشنا شوید.

اجزای ساعت کوارتز به شرح زیر می باشند.

  • باتری
  • موتور گام زن الکتریکی
  • ریز تراشه
  •  مداری که ریزتراشه را به قسمت های دیگر وصل می کند.
  • کریستال نوسان کننده ی کوارتز
  •  سردسته تنظیم کننده ساعت
  • چرخ دنده های حرکت دهنده عقربه های ساعت
  • محور باریک نگه دارنده عقربه ها
ساعت کوارتز زنانه

عملکرد ساعت کوارتز با باتری

اولین ساعت مچی کوارتز از چه برندی است؟

سال 1969 یک مدل از ساعت مچی های برند سیکو که اولین ساعت کوارتز بود روانه بازار شد و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. علت و اهمیت توجه این مدل ساعت مچی به خاطر برطرف کردن دو نقطه ضعف موتور های مکانیکی در موتور کوارتز بود در واقع دقت بالا در موتور کوارتز و هزینه کم آن در تولید باعث شده است که طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

مزایا و معایب ساعت کوارتز

هنگامی که شما تصمیم می گیرد که از سایت فروش ساعت، ساعت مچی که دوست دارید را تهیه و خریداری کنید بدون شک برایتان مهم است که بدانید آن ساعت دارای چه ویژگی ها، مزیت ها و معایبی می باشد. این مسئله در رابطه با ساعت های کوارتز هم کاملا صدق می کند. نیاز است که قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید این مدل ساعت های مچی به خوبی درباره تاریخچه ساعت های کوارتز و مزیت ها و معایبی که دارند اطلاعات داشته باشید تا با آسودگی خاطر بیشتری برای خرید اقدام کنید.

از جمله مزیت هایی که ساعت مچی های کوارتز دار، دارا می باشند عبارتند از:

  1. ساعت کوارتز نسبت به ساعت اسپرت مکانیکی از زمان سنجی دقیق تری برخوردار می باشد
  2. هزینه تولید، تعمیر و نگهداری آن ها نسبت به ساعت های دیگر ارزانتر می باشد.
  3. برخلاف ساعت مچی های مکانیکی، ساعت های کوارتز در صورت نگهداری درست نیاز به سرویس ندارند.
ساعت کوارتز

خرید ساعت کوارتز

اما معایبی که ساعت های کوارتز دارند این است که…

  • نیاز به نیروی محرکه یا همان باتری دارند
  • هر 2 ال یکبار باید باتری آن ها تعویض شود
  • از تعداد زیادی چرخ دنده تولید شده اند و زیبایی کمتری نسبت به سایر ساعت مچی ها دارند

سوالات مربوط به تاریخچه ساعت های کوارتز

  1. ساعت‌های کوارتز تا چه اندازه دقیق هستند؟
    میانگین دقت یک ساعت کوارتز استاندارد بیشتر از بهترین ساعت‌های مکانیکی جهان یا در بدترین حالت برابر با آن‌ها خواهد بود.
  2. کوارتز چیست؟
    سنگ طبیعی است که با وارد شدن مقدار کمی انرژی الکتریکی در جای خود شروع به لرزیدن می کند.
  3. ساعت‌های کوارتز چگونه کار می کنند؟
    با استفاده از نیروی باتری بار الکتریکی ثابتی را از طریق کریستال کوارتز ارسال می‌کنند.
ساعت زنانه کوارتز

خرید ساعت کوارتز

در نهایت

امروز و در این مطلب از سری مطالب سایت فروش ساعت مچی سعید سعی کرده ایم تا کمی درباره تاریخچه ساعت های کوارتز با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را درباره این مدل ساعت مچی های موجود در بازار که طرفداران خاصی هم دارند در اختیارتان قرار دهیم.

شما علاقه مندان به خرید ساعت کوارتز می توانید جهت اطلاع از قیمت روز این ساعت مچی ها و راهنمایی بیشتر با مشاوران ما، در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *