نکات کاربردی

نحوه تعویض بند ساعت

تعویض بند ساعت

حتما برای خیلی از شما دوستان عزیز پیش آمده است که بخواهید بدون مراجعه کردن به تعمیرگاه و فروشگاه های ساعت، بند ساعت خود را عوض کنید. خب، این کار می تواند در هزینه های شما به نوعی صرفه جویی کند اما آیا می دانید که چطور می توانید ساعت بند استیل، ساعت بند چرمی، بند سلیکونی و …. را بدون اینکه به تعمیرگاه ساعت مراجعه کنید تعویض کنید؟! ما، در این مقاله برایتان شرح خواهیم داد که نحوه تعویض بند ساعت به چه صورت می باشد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با تیم ساعت سعید همراه باشید.

چگونگی تعویض بند ساعت

همانطور که در مقالات قبلی هم عنوان کرده ایم ساعت مچی های موجود در بازار دارای انواع بندهای مختلف می باشند که بسته به نوع کاربرد و سلیقه کاربر انتخاب می شوند. اما آنچه برای اغلب کاربرها دارای اهمیت می باشد نحوه تعویض بند ساعت است که بتوانند به راحتی خودشان این کار را انجام دهند. خب، باید بگوییم که با توجه به نوع بند ساعت مچی که از سایت ساعت مچی خریداری می کنید نحوه تعویض کردن آن ها متفاوت می باشد.

مثلا مراحل و کارهایی که برای تعویض ساعت بند استیل انجام می دهید به مراتب متفاوت تر از تعویض ساعت بند چرمی می باشد. در ادامه مقاله امروز شما را با مراحل تعویض بند ساعت آشنا خواهیم کرد و برایتان خواهیم گفت که چطور می توانید ساعت بند چرمی و بند استیل خود را تعویض کنید.

استفاده از ابزار مناسب

استفاده از ابزار مناسب برای تعویض بند ساعت

مراحل تعویض بند ساعت

برای تعویض کردن بند ساعت مچی خود باید کارهای زیر را انجام دهید.

  • مهیا کردن ابزار لازم
  • تعویض بند ساعت
جدا کردن بند ساعت

چگونه بند ساعت را جدا کنیم

مهیا کردن ابزار لازم برای تعویض ساعت

اولین قدم برای نحوه تعویض بند ساعت آماده کردن یک سری ابزار و لوازم لازم می باشد. شما باید ابزاری در اختیار داشته باشید تا به کمک آن بتوانید به راحتی پین بند ساعت خود را از آن جدا کنید.

در اختیار داشتن این ابزار خیلی کار سخت و دشواری نیست و به راحتی می توانید از یک ابزار فروشی آن را تهیه کنید یا اینکه از یک چاقو نوک تیز برای جدا کردن پین استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای این کار از یک پارچه تمیز هم در حین کار استفاده کنید که صفحه ساعت شما روی آن قرار بگیرید تا آسیبی به آن وارد نشود.

تعویض بند ساعت

بعد از باز کردن پین از بند ساعت نوبت به تعویض کردن خود بند می رسد. در این مرحله ساعت بند استیل یا ساعت بند چرمی خود را به آرامی روی پارچه نرمی که قبل تر به آن اشاره کرده ایم قرار دهید.

با کمک ابزاری که تهیه کرده اید یک فشار کوچک به کنار ضامن ساعت وارد کنید تا بین به راحتی خارج شود. پین بند قدیمی را درون بند جدید قرار دهید و به راحتی آن را در جای خود قرار دهید.

وصل کردن بند ساعت مچی

وصل کردن بند ساعت

چگونگی تعویض بند استیل و چرم ساعت مچی

حال که دانستید نحوه تعویض بند ساعت شامل چه مراحلی می باشد و چطور باید این کار را انجام دهید می خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید به راحتی بند ساعت استیل و چرمی خود را هم تعویض کنید. خب، باید بگوییم که تعویض کردن این نوع بندهای ساعت هم به سادگی مواردی است که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کرده ایم. یعنی دقیقا طبق موارد عنوان شده قبلی می توانید به آسانی بند ساعت استیل و چرمی خود را تعویض کنید.

  1. یعنی ابتدا باید به کمک یک ابزار مخصوص که از ابزار فروشی ها تهیه کره اید یا به کمک یک چاقوی نوک تیز پین بند ساعت خود را شل کنید.
  2. بعد ساعت را روی پارچه تمیز و نرمی قرار دهید تا صفحه آسب خراش و آسیبی نبیند.
  3. بعد با یک فشار آرام در کنار ساعت پین را از بند جدا کرده و به بند جدید متصل کنید و مجدد در سرجای خود قرار دهید.
در نهایت اینکه

در این مقاله بخوبی متوجه شدیدم که مراحل و نحوه تعویض بند ساعت چقدر کار آسان و راحتی است و فرقی ندارد که شما ساعت بند استیل دارید یا ساعت بند چرمی. به راحتی با کمک یک ابزار کاملا ساده می توانید بند ساعت را عوض کنید. باز هم اگر در این مورد سوالی برای شما دوستان عزیز پیش آمد می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

تعویض بند چرمی

روش تعویض بند چرم

سوالات مربوط به نحوه تعویض بند ساعت

1-چگونه می توان بند ساعت را به دستبند تغییر داد؟

اگر ساعت شما دارای سوراخ های سوراخ شده است، نوک نوک تیز ابزار میله فنری را از هر طرف فشار دهید. این کار انتهای میله فنری را فشرده می کند. در حالی که با یک دست فشار می دهید، با استفاده از دست دیگر، بند را بلغزانید و میله فنر را از روی گیره رها کنید. پس از آزاد شدن هر دو انتها، بند را به آرامی بردارید.

2-پین اصطکاکی چیست؟

اینها پین های اصطکاکی نوار ساعت هستند. آنها برای ساعت سازان و جواهرسازانی که بر روی بند ساعت و بند ساعت کار می کنند ضروری است.

3-برای خرید بند چرم ساعت مچی، باید به چه مواردی توجه داشت؟

برای خرید بند چرم ساعت مچی، نیاز است از اندازه قسمت اتصال قاب به بند آگاهی داشته باشید تا بتوانید بند و پین بند مناسب را برای ساعت مچی خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *