نکات کاربردی

نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی

ساعت مچی بند چرم

همانطور که میدانید ساعت دارای انواع مختلف و طرح های متنوع می باشد که همین مسئله می تواند بر قیمت خرید آن تاثیر گذار باشد. امروز و در این مقاله از سری مقالات ساعت سعید می خواهیم بیشتر به نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی بپردازیم و در این مورد اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان علاقه مند ساعت بند چرمی قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ساعت سعید همراه باشید.

راه ها و روش های نگهداری از ساعت بند چرمی

بدون شک می دانید که ساعت بند چرمی از انواع بند ساعت کلاسیک می باشد که این روزها طرفداران خاص خود را دارد. ساعت های که دارای این بند می باشند از مقاومت، انعطاف پذیری بالا و زیبایی خاصی برخوردار می باشند. اما مسئله مهمی که باید شما عزیزان در زمان خرید ساعت کلاسیک بند چرمی به آن توجه زیادی داشته باشید علاوه بر اصل بودن و قیمت خرید آن این است که بدانید نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی به چه صورت می باشد.

روش نگهداری صحیح از این مدل ساعت ها در افزایش عمر آن ها تاثیر زیادی دارد. به خاطر داشته باشید که اگر ساعت بند چرمی که خریداری می کنید از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و شما در زمان خرید به این مسئله توجه نکرده باشید بعد از مدت زمانی که از آن استفاده کردید به خاطر نامرغوب بودن دچار ساییدگی و خوردگی خواهد شد.

ساعت بند چرم مردانه

ساعت مچی چرمی

برای بالا بردن عمر بند ساعت چرمی چه باید کرد؟

خب، قطعا برای خیلی از شما دوستان عزیزی که ساعت بند چرمی دارید این سوال پیش خواهد آمد که چطور باید از ساعت خود نگهداری کنید تا بتوانید سال های زیادی از آن ها همچون روز اول استفاده کنید. یک سری باید و نباید ها درباره نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی وجود دارد که دانستن آن ها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید عمر ساعت کلاسیک بند چرمی خود را افزایش دهید.

آنچه که به شما در افزایش عمر ساعت کمک خواهد کرد موارد زیر می باشند.

  • قبل از استحمام کردن، استخر رفتن؛ شستن دست ها و… حتما ساعت بند چرمی خود را از دستتان باز کنید زیرا که این مدل ساعت مچی در مجاورت با آب و رطوبت ماندگاری خود را کم کم از دست می دهند و از کار می افتد.
  • نکته مهم بعدی این است که بند این ساعت ها از پوست حیواناتی همچون کوسه و تمساح می باشد و دوام بالایی دارند اما اگر آن ها را در معرض عطر و ادکلن و حتی کرم های پوستی قرار دهید باعث کاهش عمر آن ها خواهید شد.
  • برای مراقبت ازساعت خود در مقابل هر آسیبی در زمان نظافت منزل سعی کنید ازساعت خود استفاده نکنید.
  • اما، نکته بعدی درباره نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی این است که ساعت را محکم روی مچ دستتان نبندید. زیرا که این حرکت باعث کشیدگی و پاره شدن بند ساعت شما خواهد شد.
  • برای تمیز کردن بند ساعت چرمی خود از آب سرد استفاده کنید.
ساعت مچی چرم

مراقبت از ساعت چرم

ساخت بند چرمی ساعت

همانطور که در متن های بالا هم اشاره کرده ایم بند چرمی ساعت از جنس پوست شترمرغ، کوسه یا حتی تمساح می باشد که در کارخانه های چرم سازی با مواد مخصوص به دقت دباغی می شوند تا دوام و ماندگاری لازم را بدست آورند.

اما آنچه که در ادامه مقاله مربوط به نحوه نگهداری از ساعت چرمی می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که، زمانیکه شما تصمیم به خرید ساعت بند چرمی می گیرید باید به این موضوع توجه و دقت داشته باشید که این چرم ها دارای طول عمر مشخصی می باشند  و نسبت به بند ساعت کلاسیک فلزی زودتر خراب می شوند.

عمر متوسط ساعت های بند چرمی با استفاده مداوم و روزمره چیزی نزدیک به 18 ماه می باشد. بدون شک این میزان عمر ساعت می تواند با توجه به نحوه نگهداری شما از آن ساعت مچی که در اختیار دارید متغییر باشد. بنابراین پیشنهاد و توصیه ما این است که باید و نبایدهایی که در این مقاله درباره نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی برای افزایش عمر آن عنوان کرده ایم را جدی بگیرید.

ساعت کلاسیک چرم

نگهداری از ساعت چرمی

سوالات مربوط به نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی

1- برای افزایش طول عمر ساعت بند چرمی چه کار کنیم؟

شما باید بند ساعت خود را به‌طور مرتب عوض کنید. این کار می‌تواند از طریق تعویض کلی ساعت همراه با بند آن انجام شود یا اینکه می‌شود با استفاده از بندهایی با سیستم تعویض بند آسان، بند ساعت را به‌راحتی عوض کرد.

2-برای انتخاب بند ساعت به چه مواردی باید توجه داشت؟

به وضعیت جوی کشور و محل زندگیتان دقت داشته باشید درصورتی که محل زندگیتان گرم است و یا باید حرکات سنگین انجام دهید چون فعالیت شما سبب عرق کردن و ایجاد رطوبت در بدنتان می شود باید بندهایی ازجنس پوست تمساح یا گاو را انتخاب نمایید.

3-مهم‌ترین نکاتی که برای نگه‌داری بند چرم ساعت مچی باید به آن ها توجه داشته باشیم چه مواردی هستند؟

مهم‌ترین نکاتی که برای نگه‌داری بند چرم ساعت مچی، باید به آن توجه کنیم، شامل موارد زیر می‌شود: رطوبت، آفتاب، تهویه هوا، اجسام تیز، کشیدگی، عدم استفاده از مواد شوینده، رفع حیسی چرم و عدم استفاده مداوم

ساعت بند چرم

مزایای ساعت بند چرم

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره نحوه نگهداری از ساعت بند چرمی بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

امید است که موارد عنوان شده در این مقاله به شما دوستان علاقه‌مند به ساعت بند چرمی کمک کرده باشد تا با توجه به باید و نبایدهای عنوان شده اقداماتی را انجام دهید تا عمر ساعت خود را افزایش دهید.

دقت داشته باشید که آنچه در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم نتیجه سال ها تجربه در زمینه فروش ساعت کلاسیک بند چرمی می باشد.

ساعت هایی که دارای بند چرمی می باشند نسبت به سایر ساعت مچی های موجود در بازار از حسایت بالایی برخوردار می باشند و قیمت نسبتا بیشتر هم دارند.

بنابراین اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و سال های زیادی ساعت بند چرمی که خریداری کرده اید را همچون روزهای اولی استفاده کنید این موارد را فراموش نکنید.

شما عزیزان می توانید در این زمینه با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *