نکات کاربردی

نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی

باتری سولار چیست

تا به حال چیزی درباره ساعت سولار شنیده اید؟ می دانید به چه سبک ساعت، ساعت سولار گفته می شود؟! این مدل ساعت ها دارای چه ویژگی هایی می باشند؟! تیم ساعت سعید می خواهد امروز و در این مقاله برایتان بگویید که ساعت خورشیدی یا همان سولار چه ساعت هایی هستند و شما را با عملکرد آن ها و نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی آشنا کند.

ساعت خورشیدی یا سولار چیست؟

مجموعه ساعت هایی که با تبدیل انرژی نور به انرژی الکترونیکی کار می کنند را ساعت سولار یا خورشیدی می گویند. انرژی نوری که این ساعت ها دریافت می کنند توسط یک سلول خورشیدی به انرژی الکترونیکی تبدیل می شود.

این انرژی در باتری قابل شارژ ذخیره می شود تا زمانیکه شما لباس آستین بلند به تن کرده یا اینکه در طول شب از آن استفاده کنید و بتواند انرژی خود را تامین کند و به صورت ساعت کار کند. نکته جالب درباره این ساعت ها این است که برخلاف سایر ساعت هایی که با باتری کار می کنند با محیط زیست سازگار می باشند و می توانند برای مدت زمان طولانی به راحتی مورد استفاده قرار بگیرند.

ساعت سولار چیست

آموزش کارکرد ساعت سولار

ساعت خورشیدی چگونه کار می کند؟

قبل از آنکه بخواهیم اشاره ای به نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی داشته باشیم لازم دانسته ایم که برایتان بگوییم ساعت سولار یا خورشیدی چیست و چگونه کار می کند. در متن بالا بخوبی با ساعت خورشیدی آشنا شدید، حال در ادامه می خواهیم درباره نوع کار کرد آن برایتان بگوییم.

درباره مکانسیم این مدل ساعت ها باید بگوییم که دارای یک مکانسیم بسیار ساده می باشند و تفاوت آن ها با ساعت های کوارتز در تولید انرژی اضافی آن ها است. سلول های خورشیدی بالا یا زیر صفحه، نور را جذب کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی

تا به اینجای کار متوجه شدیدم که ساعت خورشیدی چیست؟ چگونه کار می کند. حال می خواهیم برایتان اشاره ای به نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی داشته باشیم. همانطور که می دانید نحوه نگهداری اکثریت ساعت ها شبیه به هم می باشد و چندان تفاوتی میان نوع نگهداری از آن ها وجود ندارد.

برای اینکه ساعت خورشیدی که دارید را بتوانید برای مدت زمان بیشتری در اختیار داشته باشید به موارد زیر توجه کنید.

  1. از ایجاد خراش جلوگیری کنید
  2. ساعت مچی خود را هرگز در معرض آهن ربا قرار ندهید
  3. هنگامی که از ساعت خود استفاده نمی کنید آن را در جای مناسب قرار دهید
  4. از تماس ساعت های مچی با مواد شیمیایی جلوگیری کنید
  5. به طور مرتب ساعت خود را سرویس کنید
نگهداری از ساعت سولار

چگونه از ساعت سولار مراقبت کنیم

مزایای ساعت سولار

تمام ساعت های موجود در بازار از ساعت سنسور دار گرفته تا همین ساعت خورشیدی دارای مزیت ها معایب خاص خود می باشند. خوشبختانه نکات مثبت ساعت سولار نسبت به نقاط ضعف آن بیشتر می باشد و به همین خاطر است که باعث محبوبیت و فروش زیادی شده است.

از جمله مزایای ساعت سولار یا همان ساعت خورشیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از طریق هر منبع نوری قابل شارژ است
  • شارژ آسان
  • نیاز به تنظیم و نگهداری کم
  • ذخیره شارژ طولانی
  • سازگاری با محیط زیست

در ادامه درباره هر یک از این مزایا به اختصار توضیحاتی را در اختیارتان قرار داده ایم.

از طریق هر منبع نوری قابل شارژ است

در ادامه مقاله مربوط به نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی، می خواهیم اشاره ای به اولین مزیت این ساعت داشته باشیم.

شاید خیلی از شما دوستان عزیز بر این تصور باشید که ساعت سولار فقط زمانی کار می کند که در معرض نور خورشید قرار بگیرد. خب، باید بگوییم که این تصور شما کاملا اشتباه و غلط می باشد. زیرا که ساعت خورشیدی به گونه ای طراحی شده است که می تواند با هر منبع نوری چه در فضاهای باز و چه در فضای داخلی شارژ شود. پس حتما نیازی نیست که در معرض نور خورشید قرار بگیرد. با قرار گرفتن ساعت سولا در معرض لامپ های مهتابی هم می تواند شارژ مورد نیاز خود را بدست آورد.

شارژ آسان

مزیت بعدی ساعت خورشیدی، شارژ شدن آسان آن می باشد. این مدل ساعت برای تبدیل نور طبیعی و مصنوعی به انرژی طراحی شده اند. کاری که ما باید برای شارژ آن انجام دهید این است که ساعت را در معرض هر منبعی نوری که می دانید قرار دهید تا به آسانی شارژ شود.

ساعت مچی سولار

خرید ساعت سولار

نیاز به تنظیم و نگهداری کم هزینه

سومین مزیت از مزایای ساعت سولار، تنظیم و نگهداری کم هزینه آن ها است. این ساعت برخلاف ساعت مکانیکی و اتوماتیک مجهز به شارژ خورشیدی می باشند و فقط برای عملکرد نیاز به نور دارند.

ذخیره شارژ طولانی

میزان ذخیره شارژ ممکن است بسته به برند یا مدل ساعت متفاوت باشد. مثلا: یک ساعت خورشیدی اکودرایو سیتیزن قادر است تا ۶ ماه شارژ را ذخیره کند.

سازگاری با محیط زیست

طراحی ساعت سولار یا خورشیدی به گونه ای است که نیاز به باتری را کاهش می دهد. این مسئله نه تنها در هزینه های شما صرفه جویی می کند بلکه با کاهش استفاده از باتری های یکبار مصرف به حفظ محیط زیست هم کمک زیادی می کنند. شاید ندانید که قیمت ساعت خورشیدی به مراتب گرانتر از ساعت کوارتز می باشد. کمی هزینه بیشتر برای این نوع ساعت ها قابل توجیه است زیرا تا حدودا ۱۰ سال آینده مجبور نیستید باتری ساعتتان را تعویض کنید.

ساعت خورشیدی

ساعت خورشیدی چگونه کار میکند

سوالات مربوط به نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی

1-بزرگترین برند های ساعت سولار چه برندهایی می باشند؟

از بین برند هایی که ساعت های سولار تولید می کنند، سیتیزن و سیکو دو مورد از بهترین و برجسته ترین ها هستند.

2-استفاده از ساعت خورشیدی چه مشکلی دارد؟

ساعت خورشیدی گرانتر از ساعت کوارتز معمولی است و اینکه باید هر ۷-۱۰ سال یکبار خمیر خازن آن را عوض کنید.

3-قیمت ساعت سولار چند است؟

برای کسب اطلاع از قیمت روز این مدل ساعت می توانید با مشاوران ساعت سعید در ارتباط باشید.

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله برایتان بگوییم که ساعت سولار چیست؟ چگونه کار می کند، چه مزایایی دارد و اینکه اشاره مختصری هم به نکاتی برای نگهداری از ساعت های باتری خورشیدی کردیم.

امیدواریم که موارد عنوان شده برایتان مفید بوده باشند. شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در این زمینه با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *