نکات کاربردی

نحوه شارژ ساعت های اتوماتیک

شارژ ساعت اتوماتیک

همانطور که مطلع هستید ساعت مچی در مدل ها و سبک های متنوع بسیاری در بازار موجود می باشند که هر یک در جایگاه خود دارای طرفداران زیادی می باشند. یکی از این ساعت های پرطرفدار ساعت اتوماتیک می باشد که امروز و در این مقاله می خواهیم کمی اطلاعات درباره نحوه شارژ ساعت های اتوماتیک در اختیارتان قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه باشید.

ساعت اتوماتیک چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم درباره نحوه شارژ ساعت های اتوماتیک اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم لازم دانسته ایم که ابتدا درباره اینکه اصلا ساعت اتوماتیک چیست؟ به اختصار اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

به ساده ترین شکل ممکن باید بگوییم که ساعت های اتوماتیک در حقیقت یک مدل از ساعت مچی هستند که با کمک یک موتور اتوماتیک با جذب انرژی از حرکت مچ دست کوک می شوند. استفاده روزمره از این مدل ساعت های مچی باعث می شود تا احتیاجی به کوک شدن به صورت دستی نداشته باشند.

اما پیشنهاد و توصیه ما این است که اگر می خواهید سال ها از این ساعت مچی مانند روز اولش استفاده کنید، آن را هر روز در یک ساعت و زمان مشخصی کوک کنید. این کار باعث می شود که ساعت تا حد امکان دقیق باشد. بااین‌حال، این امر ممکن است همیشه هم ایده‌آل نباشد. زیرا در طول زمان به‌ راحتی فراموش می‌شود.

تنظیم ساعت اتوماتیک

شارژ ساعت اتوماتیک

مشخصات ساعت مچی اتوماتیک

درباره ساختار و مشخصات ساعت اتوماتیک باید بگوییم که از انواع قدیمی ساعت مچی می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. تکنولوژی که در ساخت و طراحی این مدل ساعت ها به کار گرفته شده است بسیار پیچیده و جالب می باشد. ساعت مچی اتوماتیک قطعه‌ای به نام باطری و خازن با کارکرد مورد نظر وجود ندارد و این ساعت ها انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروی مکانیکی بدست می آورند.

در حقیقت در ساختار این ساعت ها به جای باتری از فنر استفاده شده که به قلب تپنده ساعت اتوماتیک معروف می باشد.

ساعت اتوماتیک مردانه

تنظیم ساعت اتوماتیک

روش شارژ کردن ساعت اتوماتیک

حال که دانستید ساعت اتوماتیک چیست؟ و با مشخصات آن آشنا شدید نوبت به آن رسیده است تا برایتان درباره نحوه شارژ ساعت های اتوماتیک نکات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

از آنجایی که ساختار این ساعت ها بسیار پیچیده می باشد برای شارژ کردن دقیق آن ها نیز باید نکات مهمی را رعایت کنید که به شرح زیر می باشند.

  • برای شارژ و کوک کردن ساعت اتوماتیک چندین بارسرکوک ساعت را بچرخانید تا فندول فشرده شود.
  • سر کوک ساعت مچی اتوماتیک را به آرامی و به آهستگی در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • قدمی بعدی این است که بعد از چند بار چرخاندن سرکوک ساعت به نقطه حداکثر می رسد و هرزگرد فعال می شود. دقت داشته باشید که در این مرحله باید چرخاندن را قطع کنید.
  • قدمی بعدی در روش شارژ کردن ساعت های اتوماتیک این است که فندول به اندازه کافی فشرده شده و انرژی لازم را برای چند ساعت که مورد استفاده نیست کسب کرده است.
  • بعد از آن میزان کوک مورد نیاز ساعت را بررسی کنید و به اندازه کافی آن را کوک کنید.
  • اگر از ساعت اتوماتیک خود به صورت روزانه استفاده می کنید برای اینکه عقب نماند باید به صورت روزانه آن را یک دور کوک کنید.
  • اما اگر از ساعت مچی اتوماتیک خود تنها در مواقع خاصی استفاده می کنید، فقط در زمان مورد نیاز آن را شارژ و کوک کنید.
  • هنگام چرخاندن سرکوک زمانی که به یک نقطه سفت رسیدید و کوک دیگر روان نبود این کار را متوقف کنید.
ساعت بدون نیاز به باتری

ساعت اتوماتیک خاص

نگهداری صحیح از ساعت اتوماتیک

تا به اینجای کار برایتان گفتیم که به چه مدل ساعت مچی، ساعت اتوماتیک گفته می شود و اینکه نحوه شارژ ساعت های اتوماتیک به چه صورت می باشد.

حال می خواهیم در این بخش برایتان بگوییم که چطور باید از این مدل ساعت های مچی نگهداری کنید تا سال های زیادی برای شما کاربرد داشته باشند.

برای نگهداری بهتر ساعت مچی اتوماتیک باید نکات زیر را رعایت کنید.

  1. برای جلوگیری از اختلال در کارکرد ساعت آن را در معرض میدان مغناطیسی قوی قرار ندهید.
  2. از ضربه شدید بر روی بدنه ساعت خودداری کنید.
  3. هنگام کوک کردن سر کوک را به آهستگی بچرخانید تا آسیبی به قطعات داخلی ساعت وارد نشود.
  4. برای کوک کردن ساعت آن را فقط در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  5. برای جلوگیری از هرز شدن ساعت میزان کوک کردن ساعت و شارژ آن را بیابید.
  6. از اصطکاک و شوک خارجی به ساعت جلوگیری کنید.

سوالات مربوط به نحوه شارژ ساعت های اتوماتیک

1-آیا ساعت‌های اتوماتیک به باتری هم نیاز دارند؟

خیر. ساعت‌های اتوماتیک، بر خلاف ساعت‌های کوارتز، نیازی به باتری ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند. از آنجایی که این ساعت‌ها انرژی حاصل از حرکت دست را مصرف می‌کنند، مجهز به باتری نیستند.

2-در ساعت‌های اتوماتیک وظیفه اصلی تأمین انرژی ساعت بر عهده کدام بخش ساعت است؟

در ساعت‌های اتوماتیک وظیفه اصلی تأمین انرژی ساعت بر عهده فندول است. فندول یک فنر پیچشی کوچک در ساعت‌های اتوماتیک است که با فشرده شدن و به مرور باز شدن نیروی لازم برای حرکت عقربه‌های ساعت را فراهم می‌کند.

3-نقطه ضعف ساعت اتوماتیک چیست؟

تنها نقطه‌ضعف این ساعت‌ها این است که در صورت عدم استفاده منظم از آن‌ها می‌تواند از کار بیفتد.

سات اتوماتیک

ساعت اتوماتیک چگونه کار میکند

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان آنچه که نیاز است درباره نحوه شارژ ساعت های اتوماتیک بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. در این زمینه می توانید با مشاوران ما نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید. در انتها به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد خرید ساعت دارای شبنما دارید، ساعت های اتوماتیک بهترین گزینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *