درباره ساعت

تاچیمتر چیست؟ نحوه استفاده از آن

تاچیمتر چیست

ساعت های موجود در دنیای ساعت دارای سبک و طرح های مختلف با ویژگی ها، رنگ و کاربردهای متفاوتی می باشد که تمام این موارد می تواند روی قیمت آن ها تاثیر بگذارد. شاید تا به حال عبارت تاچیمتر به گوشتان نخورده باشد و اصلا ندانید که چه هست و چه کارایی و کاربردی دارد؟! با ما، در سایت ساعت سعید همراه شوید تا کمی بیشتر درباره تاچیمتر چیست؟ نحوه استفاده از آن به چه صورت می باشد بدانید.

نحوه استفاده از تاچیمتر ساعت

به طور کلی و در تعریف اینکه تاچیمتر چیست؟ نحوه استفاده از آن به چه صورت می باشد باید بگوییم که تاچیمتر در دو سبک برای اندازه گیری سرعت و مسافت در ساعت ها طراحی شده اند. عددهای حک شده در تاچیمتر دارای موقیعت های خاص خود می باشد و برای استفاده از آن مراحل مختلفی وجود دارد. بنابراین، به طور خلاصه می توان تاچیمیتر را اینگونه تعریف کرد که، ابزار و وسیله ای برای اندازه گیری زمان بر حسب فاصله و فاصله بر حسب زمان می باشد.

تاچیمتر چیست

چگونگی کارکرد تاچیمتر

طرز کار ساعت‌های تاچیمتر

ساعت تاچیمیتر دارای تنوع عملکرد می باشد که همین مسئله از بهترین و مهم ترین ویژگی این مدل ساعت ها می باشد. با توجه به این مسئله که تاچیمیتر به خاطر جدا بودن کارایی اصلی از واحد اندازه گیری می‌تواند برای محاسبه واحدهای متعددی از جمله مایل، کیلومتر، یارد، متر و مایل دریایی استفاده شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مدل ساعت ها با محاسبه میانگین سرعت یک وسیله نقیله کار می کنند و دلیل آن هم این است که شما فقط در حال محاسبه کردن یک رویداد زمانبندی شده هستید.

چطور می توان از ساعت های تاچیمیتر دار استفاده کرد؟

در ادامه مقاله مربوط به تاچیمیتر چیست؟ و نحوه استفاده از آن به چه صورت می باشد باید بگوییم که همانطور که در متن بالا هم اشاره کردیم عملکرد این مدل ساعت ها این است که سرعت وسایل نقلیه را در مسافت‌های از قبل تعیین‌شده، زمان‌بندی کند. این ابزارا و وسیله در طراحی ساعت اغلب روی صفحه ساعت یا قاب بیرونی آن قرار می گیرد که این مسئله با توجه به سلیقه سازنده گان ساعت متفاوت می باشد.

اما، در بیشتر مدل های ساعت مچی که در سایت ساعت مشاهده خواهید کرد روی قاب بیرونی و صفحه ساعت قرار دارد. برای استفاده از آن در ساعت صفحه بزرگ و کوچک و یا معمولی تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وقتی وسیله نقلیه‌ی مورد نظرتان شروع به کار کرد، دکمه شروع کرنوگراف را بزنید و پس از عبور مسافت تعیین شده، کرنوگراف را متوقف کنید. بد نیست این مهم را هم بدانید که تاچیمتر تعداد ثانیه‌های سپری‌شده و تعداد دفعاتی که رویداد، در یک بازه ۶۰ دقیقه‌ای اتفاق می‌افتد را می تواند برای شما محاسبه کند.

تاچیمتر چبست

خرید ساعت دارای تاچیمتر

کورنوگراف چیست؟

در متن بالا به این مسئله اشاره کردیم که برای استفاده از تاچیمیتر، زمانیکه وسیله نقلیه شروع به کار کرد دکمه شروع کورنوگراف را بزنید. حتما در این راستا سوالی درباره کرنوگراف برایتان پیش آمده است و می خواهید بدانید که چه ارتباطی بین آن و تاچیمیتر وجود دارد؟

ساعت کرنوگراف دار اغلب در حساسیت های مختلفی تولید و عرضه می شود و حساسیت به کار رفته در آنها تا دهم ثانیه و حتی صدم ثانیه در نظر گرفته می شود. بنابراین مجموعه ساعت هایی که دارای کرونوگراف می باشند اغلب دارای سه عقربه و دو دکمه فشار می باشند.

دکمه هایی که بر روی بدنه ساعت کرنوگراف دار وجود دارد کار آن شروع، پایان و تنظیم کردن مجدد ساعت می باشد. دکمه ای که در پایین این ساعت ها وجود دارند برای تنظیم مجدد کرنوگراف است و البته که هم تراز با نشانگر ساعت 4 است و برای صفر کردن استفاده می شود. بنابراین باید به طور کلی بگوییم که کرنوگراف کمک می کند تا به طور دقیق ثانیه ها و دقیقه و ساعت سپری شده مشخص شود و در برخی از ساعت ها تا 12 ساعت بدون وقفه را نشان می دهد.

تاچیمتر برای ساعت مچی

تاچیمتر چگونه کار میکند

تفاوت بین تاچیمتر و کورنوگراف

حال که دانستید تاچیمیتر چیست؟ نحوه استفاده از آن به چه صورت می باشد و درباره ساعت کرنوگراف دار هم تا حدودی اطلاعات بدست آوردید، می خواهیم به تفاوت این دو اشاره ای مختصر داشته باشیم.

متاسفانه خیلی از شما دوستان عزیزی که با مراجعه به سایت ساعت در جستجوی ساعت صفحه بزرگ و ساعت کرونوگراف دار می باشید تصور می کنید که تاچیمیتر و کرنوگراف کارکردهایی یکسان و مشابه دارند. این تصور کاملا اشتباه است و واقعیت چیز دیگری است. در حققیت باید بگوییم که تاچیمیتر و کورنوگراف در ارتباط نزدیک با هم کار می کنند اما هر ساعتی که دارای کرنوگراف می باشد لزوما دارای تاچیمیتر نیست و بالعکس.

پس می توان اینگونه عنوان کرد که، کورنوگراف یک نوع تایمر است در حالی که تاچیمتر ابزاری برای اندازه گیری سرعت و زمان می باشد.

ساعت مچی با تاچیمتر

انواع ساعت دارای تاچیمتر

سوالات مربوط به تاچیمتر چیست؟ نحوه استفاده از آن

1-چه ساعت‌هایی تاچیمتر دارند؟

برخی از ساعت‌های آنالوگ و اغلب ساعت‌های دیجیتال قابلیت تاچیمتر و کورنوگراف را در خود دارند و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

2-اندازه گیری فاصله با تاچیمتر به چه صورت می باشد؟

ساعت های مجهز به تاچیمیتر می توانند برای اندازه گیری که سرعت ثابت نگه داشته شود استفاده شوند. مقیاس تاچیمتر در ابتدا برای طولی که می خواهیم اندازه بگیریم با عقربه دوم تراز می شود.

3-اولین بار کجا و چه کسانی از ساعت های تاچیمیتر دارد استفاده کرده اند؟

اولین مورد استفاده از ساعت‌های تاچیمتر به ردنگاری رویدادها و اجرام نجومی مانند ستارگان بازمی‌گردد که لویی موینت در سال ۱۸۱۶ آن را ابداع کرد.

در نهایت اینکه

امیدواریم که موارد عنوان شده در این مقاله توانسته باشند به شما دوستان عزیزی کمک کرده باشند تا به راحتی متوجه این مسئله شوید که تاچیمتر چیست؟ نحوه استفاده از آن به چه صورت می باشد.

همچنین با مواردی که درباره تفاوت تاچیمیتر و ساعت کورنوگراف دار در اختیارتان قرار دادییم بهتر و راحتر بتوانید در خرید ساعت صفحه بزرگ مورد نظرتان موفق شوید. در این زمینه می توانید با مشاوران سایت ساعت سعید نیز ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *